سایر مقالات, مقالات

راه های رسیدن به تناسب اندام و کمک گرفتن از ترازو خانگی

راه های رسیدن به تناسب اندام و کمک گرفتن از ترازو خانگی

می توان گفت تناسب اندام برای خیلی از افرادی که اضافه وزن دارند به یک آرزو تبدیل شده است. اما اگر واقعا به فکر کاهش وزن خود هستید و تصمیمتان را گرفته اید در این مقاله با راه های رسیدن به تناسب اندام و کمک گرفتن از ترازو خانگی با ما همراه باشید.

تمامی افراد توانایی این را دارند که داخل لباسی که به تن دارند خوش‌ هیکل به نظر برسند ، شب ها راحت تر بخوابند ، قند خون و چربی خود را در محدودۀ طبیعی حفظ کنند و بدون درد زانو از خواب بیدار شوند.

در تلاش های رو به جلو با راه های رسیدن به تناسب اندام یک وسیله اندازه گیری وجود دارد که باعث تقویت و انگیزه دادن به شما برای پیشرفت می شود.

 

این وسیله ترازو نام دارد

عددی که ترازو وزن کشی به شما نشان می دهد می تواند آن قدر شما را خوشحال کند که تمام طول روز پر انرژی باشید.

برای این که بفهمید چقدر تغییر کرده‌اید ، باید بدن خود را مورد ارزیابی قرار دهید. به عنوان مثال متر نواری برای اندازه گیری مقدار دور باسن و دور کمر ، اندازه گیری درصد چربی بدنتان ، اندازه سطح قدرت ، اندازه سایز هر لباسی که قبل از شروع ورزش آن را به تن می کرده اید و …

بهترین روش برای مطلع شدن از میزان وزن استاندارد شما ، استفاده از قانون BMI می باشد. به این صورت که شما می توانید با توجه به میزان وزن و قد خود در واقع میزان وزن استاندارد خود را بدانید و با همین قانون از میزان اضافه وزن و یا کمبود وزن خود اطلاع داشته باشید.

امروزه با استفاده از برخی ترازو های دیجیتال هوشمند و پیشرفته می توان اطلاعات مهمی مانند شاخص توده بدنی (BMI ) ، چربی ، آب بدن ، وزن عضله ، تراکم استخوان ، میزان پروتئین در بدن ، سن بدن در مقابل سن خودتان ، وزن بدون چربی ، چربی احشایی ، درجه چاقی و میزان متابولیسم پایه در بدن را به دست آورد که در کمک برای رسیدن به اندامی مناسب بسیار مهم هستند.

ترازو های دیجیتال هوشمند و پیشرفته خانگی

و پاسخ به سوال اصلی چگونه به تناسب اندام برسیم؟

افزایش مقدار فعالیت

بسیاری از مردم بر این باور هستند که تنها راه کم کردن وزن و رسیدن به اندام ایده آل ، چربی سوزی است. اما موارد دیگری نیز هستند که روزانه با رعایت کردن آن ها می توانید تاثیراتشان را بر بدنتان ببینید.

در طول روز سعی کنید به جای استفاده از آسانسور ، از پله ها استفاده کنید. به جای استفاده مداوم از وسیله نقلیه خود سعی کنید بیشتر پیاده روی کنید. اگر زیاد می نشینید مابین نشستن هایتان کمی بلند شوید و دوری در اطراف منزل یا محل کارتان بزنید. خودرو خود را دور تر از فروشگاه مورد نظر خود پارک نمایید. به باغبانی بپردازید. همیشه یک قدم شمار همراه خود داشته باشد تا میزان قدم های خود در طی روز را محاسبه کنید.

حتما بخوانید!
ترازوی دیبال ، ایده ای جدید در طراحی ترازو

موارد ذکر شده به نظر ساده می رسند اما می توانند تاثیر بسیار فوق العاده ای روی بدن شما داشته باشد.

 

نوشیدن مایعات یکی از راه های رسیدن به تناسب اندام

بیشتر از نیمی از بدن ما را آب تشکیل داده است ، از این رو آب می تواند بهترین نوشیدنی برای بدن ما باشد. بسیار از دکتر ها توصیه می کنند حتی اگر تشنه نیستید ، آب میل کنید به خصوص زمانی که می خواهید وزن خود را کم کنید.

نوشیدن مایعات یکی از راه های رسیدن به تناسب اندام

لازم به ذکر است که با خوردن مواد غذایی مناسب می توان بخش بزرگی از آب بدن را تامین کرد. بسیاری از سبزی‌ها و میوه‌ها از جمله اسفناج و هندوانه آب فراوانی دارند.

همچنین بسیاری از نوشیدنی ‌ها مانند شیر ، آبمیوه و دمنوش‌ها نیز عمدتا از آب تشکیل شده‌اند. چای و قهوه هم می‌توانند مفید واقع شوند. البته بهترین گزینه ای که به سادگی و رایگان در دسترس همگان قرار دارد و باعث اضافه وزن نمی‌شود ، همان آب می باشد.

 

خواب به اندازه و مناسب از راه های رسیدن به تناسب اندام

اگر عادت دارید در طول روز ساعت ‌ها بخوابید ، بهتر است این عادت خود را کنار بگذارید. به میزان کافی خوابیدن و زود بیدار شدن از خواب یکی از عواملیست که می تواند به شما بسیار کمک کند.

در مطالعه جالبی توسط دانشگاه آمریکا ، مشخص شد کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند و بیشتر در معرض نور آفتاب قرار می گیرند ، کم شدن قابل توجهی در شاخص توده بدنی خود مشاهده کرده اند.

 

می توانید وزن بیشتری کم کنید اگر قوانین زیر را دنبال نمایید:

سعی کنید در هر شبانه روز ۶.۵ تا 8 ساعت بخوابید. در یک مطالعه زنانی که بین ۶.۵ تا ۸ ساعت شبانه روز را خوابیدند، خطر بالا رفتن وزن کم تری در آن ها مشاهده شده است.

زمان مشخصی را برای خوابیدن انتخاب کنید. زمانی که تصمیم گرفتید وزن خود را کاهش دهید ، بهتر است یک برنامه مرتب و منظم برای خواب خود تنظیم کنید.

خواب به اندازه و مناسب

دمای اتاقی که در آن استراحت می کنید را کم کنید. استراحت کردن در یک اتاق خنک ،‌ باعث سوزاندن چربی بیشتری خواهد شد.

اتاقی که برای استراحت انتخاب کرده اید باید تاریک‌تر از بقیه اتاق ها باشد. زنانی که در اتاق تاریک استراحت می کنند ، ۲۱ درصد کم تر از افراد دیگر به چاقی مبتلا می‌شوند.

حتما بخوانید!
ترازو فروشگاهی و مشخصه های آن را بهتر بشناسید

 

با مصرف غذا های سالم چگونه به تناسب اندام برسیم؟

گول ظاهر هوس‌ انگیز و گمراه‌ کننده مواد غذایی سرخ‌ شده را نخورید. به‌طور کلی ، بهتر است از خوردن غذاهای روغنی و سرخ‌ شده پرهیز کنید ، به این دلیل که بیشتر این خوراکی ‌ها کالری و چربی ‌های مضر زیادی دارند و ارزش غذایی بالایی ندارند.

اگر علاقه خاصی به شیرینی دارید یا در واقع معتاد به شیرینی جات هستید ، تلاش کنید برای رسیدن به وزن مورد علاقه خود ، حداقل ۳ روز ۱ بار از خوردن شیرینی‌ جات پرهیز کنید. با میل کردن مواد غذایی طبیعی ، علاوه بر کم کردن وزن ، زندگی پر انرژی ‌تر و سالم ‌تری را تجربه خواهید کرد.

با مصرف غذا های سالم چگونه به تناسب اندام برسیم؟

هرجا از مصرف نمک صحبت شد ، صحبت از ناراحتی و بیماری ها هم خواهد شد. در وعده های غذایی خود مصرف نمک را کم کنید و زیاد آب بنوشید تا سموم بدن خود را دفع کنید و به روند تناسب اندام خود کمک کنید.

مواد پروتئینی بیشتری را در رژیم غذایی خود اضافه کنید. لازم به ذکر است که پروتئین علاوه بر این که به کم کردن وزن شما کمک می کند ، از بارگیری مجدد وزن در بدن نیز ممانعت می کند.

از بهترین منابع پروتئین برای بدن می‌توان به ماهی ، غذاهای دریایی ، حبوبات ، آجیل ، تخم‌مرغ ، محصولات لبنی ، گوشت و برخی از دانه ‌های مغذی اشاره کرد.

 

میان وعده ‌ها

میان وعده ‌ها هم زمان هم می‌توانند افتضاح و هم فوق العاده باشند. اگر چه مصرف میان وعده ‌ها در بین وعده‌های اصلی می تواند بسیار لذت بخش باشد ، اما همین کالری‌ های اضافی در نهایت می‌توانند دردسرساز شوند.

میان وعده هایی مانند تنقلات کالری زیادی دارند و دارای کربوهیدرات ‌های مضر هستند و توصیه نمی شوند.

جایگزینی میان وعده هایی مانند میوه ها ، سبزیجات ، انواع مغزهای موجود در آجیل ، پاپ کرن و … می تواند یکی از راه های رسیدن به تناسب اندام باشد و به شما کمک کند.

سبزیجات فواید بسیار زیادی برای بدن دارند. سبزیجات کالری کم ، ویتامین‌ های معدنی و فیبر دارند و بسیار سیر کننده هستند. سبزیجات سالمی از جمله کاهو ، کلم بروکلی و نخود سبز بهترین گزینه برای شما هستند و شما را سیر خواهند کرد. از سمت دیگر نیز تناسب اندام و لاغری را برای شما به ارمغان می‌آورند.

 

بیش از حد غذا نخورید

بسیاری از افراد واقعا نمی دانند که چه مقدار غذا باید مصرف کنند و برایشان سوال است که چگونه به تناسب اندام برسیم؟!! برای این که متوجه میزان مصرف روزانه غذای خود بشوید کافیست به مدت 3 روز هرآن چه را میل می کنید ، یادداشت نمایید. بعد از گذشت این 3 روز متوجه خواهید شد که چه مقدار غذا میل کرده اید.

حتما بخوانید!
قیمت روز انواع باسکول جاده ای نیسان کش ، کامیون کش و تریلی کش

بیش از حد غذا نخورید پرخوری

در نظر داشته باشید که مصرف کالری ، قند و نمک اضافی می تواند باعث افزایش وزن ، بیماری های قلبی ، دیابت و دیگر بیماری های مزمن شود.

در نتیجه میزان مصرفی روزانه غذای خود را کنترل کنید و از پرخوری پرهیز کنید تا بتوانید به وزن ایده آل خود برسید.

 

تاثیر ورزش و پیاده روی در تناسب اندام

برای این که در تمرین‌های ورزشی خود نتایج بهتری مشاهده کنید ، حتما لازم نیست که به مدت طولانی ورزش کنید. تمرین‌هایی که استراحت و سرعت کم در میان آن ها گنجانده شده است هم می‌توانند به ‌تناسب اندام شما کمک کنند.

بهترین ورزش‌ها شامل پیاده ‌روی تند ، آهسته دویدن ، دوچرخه ‌سواری ، شنا و تنیس می‌ باشند. می‌توانید برای انعطاف بدنی و حفظ قدرت در کلاس‌ های زومبا نیز شرکت کنید. همچنین می‌توانید در خانه تمرین های ورزشی را انجام دهید.

به ‌غیر از حفظ سلامت بدن ، ورزش استرس و اضطراب شما را نیزکاهش می دهد. همچنین لازم به ذکر است که ورزش منظم به افزایش سلامت روانی ، کنترل وزن و طول عمر نیز کمک شایانی می‌کند.

تاثیر ورزش و پیاده روی در تناسب اندام

پیاده روی تند یکی از بهترین راه های رسیدن به تناسب اندام می باشد که می توانید روزانه آن را انجام دهید و از این راه ، خیلی ساده و سریع به نتیجه دلخواه خود خواهید برسید. تغییرات وزنی خود را به راحتی با ترازو های وزن کشی خانگی اندازه گیری نمایید.

بهتر است پیاده روی را از 15 دقیقه در روز شروع کنید و بعد از چند روز مدت زمان و سرعت پیاده روی بالا ببرید و آن را به 30 الی 40 دقیقه برسانید.

پیاده روی تند از نظر فواید با دو کم سرعت برابری می کند و باعث می شود که به استخوان ها و مفاصل مخصوصا در افراد مسن ، فشار اضافی وارد نشود. پیاده روی تند همین طور باعث کاهش خطر مرگ و میر در اثر مشکلات قلبی و تنفسی می شود.

در صورتی که بیشتر موارد ذکر شده راه های رسیدن به تناسب اندام را رعایت کنید ، قطعا به زودی زود به نتیجه دلخواهتان خواهید رسید. کافیست از روزی که شروع می کنید به صورت هفتگی وزن خود را توسط ترازو های وزن کشی خانگی اندازه گیری کنید تا شاهد پیشرفت خود باشید و بیشتر انرژی بگیرید. با آرزوی سلامتی و تندرستی برای شما دوست گرامی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *