ترازو های دیجیتال, مقالات

با انواع ترازو و کاربرد آن بیشتر آشنا شوید

با انواع ترازو و کاربرد آن بیشتر آشنا شوید
5/5 - (1 امتیاز)

خرید ترازو به دلیل تنوع محصولات و تفاوت های زیادی که در نوع استفاده ترازو وجود دارد ، متفاوت است و توصیه می شود قبل از اقدام به خرید ترازو حتما از مشاورین سایت بازرگانی اسپید مشاوره دریافت نمایید تا هم با انواع ترازو و کاربرد آن آشنا شوید و هم بر اساس نیاز کار خود خرید نمایید.

 

ترازو چیست ؟

ترازو دستگاهی جهت تعیین وزن اجسام مختلف می باشد که از سالیان دور نیاز انسان ها در مصارف گوناگون را برطرف کرده است.

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

ترازو از قطعاتی ساخته می شود که با هماهنگ و تنظیم شدن کل سیستم به صورت هم زمان و وابسته به یکدیگر عمل وزن کشی را انجام می دهد.

واحدهای وزنی عموماً مثقال ، گرم ، کیلوگرم و بسیاری موارد دیگر است که متناسب با هرکدام ترازو تبدیلات لازم را انجام می دهد.

ترازو استاندارد امروزه در مدل های بسیار متنوع در حال تولید می باشد. ترازوی دیجیتال نسبت به ترازو عقربه ای بسیار حساس تر و دقیق تر می باشد.

ترازو ها در مدل های ترازو آزمایشگاهی ، ترازو صنعتی ، ترازو فروشگاهی و ترازو وزن کشی در حال تولید می باشند که تنوع مدل های معرفی شده نیز ، خود به گروه های دیگری تقسیم می گردد.

 

در ادامه مقاله به بررسی انواع ترازو و کاربردآن می پردازیم :

 

ترازو وزن کشی

تناسب اندام در خانم ها و آقایان یکی از مهم ترین موضوعاتی است که امروزه بسیار مهم است و ارتباط مستقیمی با سلامت افرد دارد.

افراد زیادی روزانه وزن خود را اندازه می‌گیرند تا مشخص شود چه مقدار وزن آن‎ ها اضافه یا کم شده است.

ترازو وزن کشی

امروزه مصرف غذاهای مضر و نامناسب مانند فست فود ها باعث افزایش وزن می شود که نیاز ما به خرید ترازو وزن کشی را روز به روز بیشتر می کند.

همین امر باعث بروز بیماری های مختلف مانند : قند خون و فشار خون بالا شده است.

وجود چنین ترازویی در منزل به شخص اجازه این را می‌دهد که روزانه وزن خود را اندازه گیری کند و در نتیجه زندگی سالم تر و اندام زیباتری داشته باشد.

ترازو های وزن کشی امروزی در مدل‎ های پیشرفته علاوه بر اندازه گیری وزن ، مواردی مانند مقدار آب بدن ، چربی ، تراکم استخوان ، میزان متابولیسم در بدن و آب بدن را نیز اندازه گیری می کنند.

 

ترازو استاندارد صنعتی

ترازو و باسکول صنعتی دستگاهی با بدنه ی مقاوم و کاربردی صنعتی محسوب می شود که به صورت متداول جهت بسته بندی یا استفاده در کارگاه های صنعتی به کار برده می شود.

بدنه ی ترازو صنعتی در کارهای صنعتی باید دارای مقاومت زیادی باشد تا در برابر تغییرات محیطی به بدنه ی ترازو آسیب جدی وارد نشود.

ترازو استاندارد صنعتیترازو یا باسکول صنعتی معمولا دارای امکان شمارش قطعات می باشد که همچنین به ترازو قطعه شمار نیز معروف می باشد. این امر باعث سرعت دادن به کار بسته بندی و یا شمارش قطعات به صورت دیجیتال می شود.

دیگه دنبال قهوه فوری، کاپوچینو و نسکافه نگرد که مرکزش اینجاست!

شمارش قطعات با ترازوی دیجیتال امکان خطا در شمارش را بسیار کاهش داده است و حتی در بعضی از ترازو های دیجیتالی که دارای دقت بسیار بالا هستند ، این مشکل کاملا از بین رفته است.

در انتخاب انواع ترازو و نوع کاربرد آن باید بسیار دقت کرد. به همین دلیل انتخاب ترازوی قطعه شمار یا ترازوی صنعتی به راحتی امکان پذیر نیست و اگر انتخاب ترازو با دریافت مشاوره از کارشناسان صورت گیرد ، قطعا انتخاب و خرید بهتری خواهید داشت.

 

حتما بخوانید!
ترازوی پند ، پیشرفته‌ترین سیستم‌های توزین با دوام و دقت بی‌نظیر

ترازو فروشگاهی

یکی از اصلی ترین نیاز یک فروشگاه مواد غذایی ، سوپرمارکت ها ، میادین میوه و تره بار ، شیرینی فروشی ها ، خشکباری ها و… ترازو استاندارد فروشگاهی دیجیتال می باشد.

سازندگان ترازوی فروشگاهی با در نظر گرفتن نوع نیاز مشتری روز به روز محصولات متنوع و با کیفیتی را ارئه می دهند و فضای رقابتی گسترده ای را به وجود آورده اند

ترازو فروشگاهی در نمونه های متفاوتی از جمله ترازوی ساده ، ترازو پرینتر دار و ترازوی لیبل پرینتر با ستون یا بی ستون عرضه و تولید می شود.

ترازو فروشگاهی رادین

ترازو دیجیتال فروشگاهی در ظرفیت های 30 کیلوگرم ، 35 کیلوگرم ، 40 کیلوگرم ، 50 کیلوگرم ، 60 کیلوگرم و 70 کیلوگرم تولید و قابل استفاده می باشد .

ترازو فروشگاهی دیجیتال به توانایی هایی پیشرفته ای مجهز شده است که تمامی نیاز های یک فروشگاه را براورده می کند.

این روز ها ترازو های دیجیتال دارای نمایشگر های LCD و LED بوده که نتیجه ی توزین را به صورت اعداد در نمایشگر به نمایش در می آورند

توجه کنید که ترازو های دیجیتال علاوه بر محاسبه قیمت کالای مورد نظر ، دارای حافظه ی کیبوردی برای ثبت نام و قیمت واحد هستند و در انتها محاسبه ی کل فاکتور را  انجام می دهند.

اتصال به دستگاه بارکد خوان ، اتصال ترازو به کارت خوان های بانکی کشور ، امکان اتصال به کامپیوتر و نرم افزارهای رایج فروشگاهی از ویژگی هایی است که امروزه سیستم های توزین پیشرفته به آن مجهز شده است .

 

ترازو های گرمی

ظرفیت انواع ترازو استاندارد گرمی یا ترازوی طلا فروشی از چند گرم تا چند صد گرم تغییر می کند. به طور کلی می‌توان گفت ترازوی گرمی دیجیتال ترازویی با دقت و سرعت عملکرد بالا می باشد.

باید به این نکته توجه کنید که بعضی از مشتریان معمولا دید مناسبی نسبت به جرم طلا ندارند و معمولا این امر در یک محفظه بسته شیشه ای انجام می شود.

به همین دلیل از نمایشگر دومی در فروشگاه برای استفاده مشتری و امنیت بیشتر طلافروش ها استفاده می شود.

بازرگانی اسپید مجهز ترین فروشگاه سیستم های توزین دیجیتال ، تمامی محصولات خود را با تضمین بهترین کیفیت ارائه می دهد.

در سایت بازرگانی اسپید محصولاتی که مناسب با فروشگاه شماست به صورت کامل معرفی شده اند.

همچنین جهت دریافت مشاوره قبل از خرید ترازو ، می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

امیواریم در آموزش انتخاب انواع ترازو و کاربرد آن توانسته باشیم شما را در انتخاب بهترین ترازو ها راهنمایی کرده باشیم. جهت مشاهده محصولات کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *