ترازو های دیجیتال, مقالات

از ترازو چه استفاده هایی میشود؟

از ترازو چه استفاده هایی میشود؟
3.7/5 - (29 امتیاز)

از ترازو چه استفاده هایی میشود؟ ترازو وسیله ایست که برای اندازه گیری جرم اجسام مورد استفاده قرار می گیرد و این روز ها تقریبا در هر صنعتی کاربرد دارد. حدود چندین سال است که ترازو ها از مدل های عقربه ای به ترازو های دیجیتالی ارتقا پیدا کرده اند و بسیار پیشرفته تر ، دقیق تر و حساس تر شده اند.

امروزه ترازوهای دیجیتالی در انواع فروشگاهی ، خانگی ، آزمایشگاهی ، زرگری و… توسط شرکت ها و برند های مختلفی در حال تولید می باشند که هر کدام از آن ها قابلیت ها و کاربرد های خاص خودشان را دارند.

 

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

تفاوت ترازو های دیجیتال و آنالوگ قدیمی

در بحث کاربرد انواع ترازو ، تفاوت زیادی میان ترازوهای قدیمی و ترازوهای دیجیتالی وجود دارد.

در ترازوهای کفه ای که نوعی از ترازو های قدیمی بودند ، وزن کشی بر اساس سنگ ها و وزنه هایی بود که در یک کفه ترازو قرار می گرفت و محصولات در کفه دیگر قرار می گرفتند و به کمک شاهین که وسط ترازو تعبیه شده بود ، توزین انجام می شد.

همچنین در ترازوهای عقربه ای آنالوگ ، اندازه گیری با لودسلی که به نمایشگر عقربه ای متصل بود انجام می گرفت و عقربه با وزن تغییر می کرد.

امروزه ترازوهای جدید دیجیتال ویژگی های بسیار پیشرفته و نمایشگرهایی از نوع  ال سی دی و ال ای دی دارند که نتیجه حاصل از توزین محصولات را با اعدادی بر روی صفحه نمایش به شما نشان می دهند.

 

انواع ترازو

از ترازو فروشگاهی چه استفاده هایی می شود ؟

این روز ها در تمامی فروشگاه ها می توان دید که برای توزین و فروش مواد غذایی و دیگر اقلام از ترازو استفاده می شود. این ترازو ها در ظرفیت ها و دقت های مختلفی تولید می شوند که صنف های مختلف بسته به نیازشان می توانند یک مدل را انتخاب کنند.

از ترازو چه استفاده هایی میشود؟

ترازو های دیجیتال فروشگاهی علاوه بر اندازه گیری وزن کالا ، محاسبه قیمت محصول مورد توزین را نیز انجام می دهند و حافظه هایی دارند که برای ثبت نام کالا ، قیمت واحد و در انتها محاسبه کل فاکتور مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین با صدور فاکتور فروش برای کاربر و ذخیره اطلاعات در حافظه ترازو ، اطلاعات و گزارشات را به صورت روزانه ، هفتگی و ماهانه در اختیار فروشگاه قرار می دهند.

ترازو های دیجیتال پیشرفته علاوه بر تمام ویژگی ها ، با تولید بارکد برای هر محصول امکان انتقال اطلاعات به کامپیوتر از طریق بارکد خوان را دارند و مدل هایی از آن ها وجود دارد که اطلاعات محصول را به صورت برچسب یا لیبل روی رول حرارتی صادر می کنند و امکان بسته بندی کالای وزن شده را فراهم می آورند.

حتما بخوانید!
ترازوی پند ، پیشرفته‌ترین سیستم‌های توزین با دوام و دقت بی‌نظیر

کاربرد انواع ترازو فروشگاهی فقط به ویژگی ها بالا محدود نمی شود ، برخی از ترازو ها نیز امكان شمارش قطعات دارند و در حین وزن کشی ، می تواند تعداد قطعات را هم شمارش کند.

درکارخانه ها نیز برای اندازه گیری و ترکیب مواد اولیه از ترازو یا باسکول استفاده می کنند و با استفاده از ترازو است که امور به طور صحیح انجام می گیرد.

 

کاربرد ترازوهای وزن کشی ، حمامی یا زیر پایی

تقریبا همه ما می دانیم که از ترازو های وزن کشی چه استفاده هایی می شود. این روز ها مصرف بیش از حد غذاهای تراریخته ، نامناسب و مضر و همینطور خانه نشینی به دلیل بیماری کرونا موجب چاقی و افزایش وزن افراد شده است. بی تفاوت بودن نسبت به وزن بدنمان موجب بروز بیماری های مختلف از جمله قند خون ، فشار خون بالا و … خواهد شد.

کاربرد ترازوهای وزن کشی ، حمامی یا زیر پایی

در نتیجه بهتر است که این افزایش و کاهش وزن ها را به طور مرتب اندازه بگیریم و این کار فقط با استفاده از ترازو های وزن کشی خانگی انجام شدنی است.

در صورتی که برای رژیم غذایی خود به مشاور و دکتر تغذیه نیز مراجعه نمایید ، جدا از برنامه ریزی که دکتر برای تغذیه شما انجام می دهد ، وزن کشی مداوم به صورت هفتگی یا ماهانه نیز در آن گنجانده شده است. به وسیله این ترازو ها می توانید هر زمانی که نیاز دارید وزن خود را اندازه گیری کنید و از آن مطلع شوید.

در مطب پزشکان و بیمارستان ها نیز برای سنجش سلامت افراد از ترازو نفرکش ، یا ترازو نوزاد استفاده می شود.

دیگه دنبال قهوه فوری، کاپوچینو و نسکافه نگرد که مرکزش اینجاست!

 

کاربرد انواع ترازو وزن کشی کودک و نوزاد

اطمینان از این که کودک در چند ماه اول به اندازه کافی شیر می خورد و همچنین نگرانی در مورد وزن کودک ، در بیشتر مواقع یکی از مهم ترین و اصلی ترین عوامل استرس زا برای والدین است که آیا کودکشان با سرعت طبیعی و ثابت رشد می کند یا مشکلاتی در زمینه بهداشت یا شیردهی وجود دارد.

کاربرد انواع ترازو وزن کشی کودک و نوزاد

لازم به ذکر است که ترازوهای وزن کشی کودک دقت اندازه گیری بسیار بالایی در حدود 5 گرم و ظرفیت 20 کیلوگرم را دارند. این ترازو ها از غلتیدن و افتادن نوزاد جلوگیری می کنند به این دلیل که در دو طرف سینی برآمدگی هایی وجود دارد.

وقتي كودك را برای وزن کشی روي ترازو قرار می دهید ، ترازو به صورت اتوماتیک روشن می شود و همچنین قابلیت خاموش شدن خودکار در این ترازو ها تعبیه شده است.

حتما بخوانید!
ترازو فروشگاهی و مشخصه های آن را بهتر بشناسید

 

از ترازو آشپزخانه چه استفاده هایی میشود؟

ترازو آشپزخانه یکی از وسایل مهم و پرکاربرد در رستوران ها ، کافی شاپ ها و همینطور منازل به حساب می آید که لذت انجام یک آشپزی حرفه ای را برای شما فراهم می کند. با استفاده از یک ترازوی آشپزخانه با کیفیت توانایی این را دارید که وزن دقیق مواد غذایی را بدانید و کیفیت آشپزی خود را بالا ببرید.

ترازو آشپزخانه

ترازو آشپزخانه روی میز آشپزخانه قرار می گیرد و با استفاده از کاسه و عقربه یا در مدل های دیجیتالی با کاسه و نمایشگر LED ، می توانید روند اندازه گیری مواد غذایی خود را دنبال کنید.

از جمله امکاناتی که این ترازو ها در اختیار شما می گذارند ، می توان به قابلیت اندازه گیری وزن با واحدهای مختلفی از جمله (پوند ، اونس ، کیلوگرم و گرم) ، تنظیم صفر به صورت اتوماتیک یا دستی و همچنین مجهز بودن به صفحه نمایش LCD و دکمه های لمسی اشاره کرد.

همچنین بعضی از این ترازوها که به ترازو های پارچی نیز معروف هستند می توانند حجم مایعات را نیز اندازه گیری کنند.

 

کاربرد انواع ترازو آزمایشگاهی

ترازوهای آزمایشگاهی دقت بسیار بالایی دارند و این توانایی را دارند که مواد بسیار ریز گرمی را اندازه گیری کنند.

ترازوهای آزمایشگاهی برای بخشی از فعالیت های کنترل کیفی (ابزارهایی مانند پی پت ها) ، تهیه مخلوطی از ترکیبات با نسبت های از قبل تعیین شده و همچنین تعیین چگالی و یا جرم کاربرد دارند.

کاربرد انواع ترازو آزمایشگاهی

 

ترازوهای طلافروشی (ترازو زرگری)

ترازوهای طلافروشی یکی دیگر از انواع ترازوهای دیجیتالی به حساب می آیند که دقت بسیار بالایی دارند و گاهی تا یک هزارم گرم را هم می توانند اندازه گیری کنند.

ترازوهای طلافروشی (ترازو زرگری)

کاربر معمولا دید مناسبی نسبت به جرم طلا ندارد و در بیشتر مواقع این امر در یک محفظه بسته شیشه ای صورت می پذیرد. به همین دلیل از نمایشگر دومی در فروشگاه برای استفاده کاربر و امنیت بیشتر طلافروش ها به کار برده می شود. دکمه صفر ترازو طلافروش ها با استفاده از یک کابل در حد فاصل مناسبی از ترازو قرار می گیرد.

حال با علم اینکه از ترازو های مختلف چه استفاده ای میشود ، می توانید انواع ترازو را در فروشگاه بازرگانی اسپید مشاهده نمایید و در صورتی که به هر کدام از مدل های ذکر شده نیاز داشتید ، به راحتی سفارش خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما نیز توسط شماره های تماس در بالای سایت پاسخگوی شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *