ترازو های دیجیتال, مقالات

انواع مدل های ترازو فروشگاهی ارزان + راهنمای خرید

انواع مدل های ترازو فروشگاهی ارزان + راهنمای خرید
3/5 - (3 امتیاز)

یکی از تجهیزات ضروری و مهم در سوپر مارکت‌ها و همچنین فروشگاه‌های مواد غذایی ، ترازو ارزان و با کیفیت فروشگاهی می باشد زیرا تمام اجناسی که هر روز در فروشگاه ها به فروش می ‌رسند به وزن کردن دقیق نیاز دارند. همانطور که میدانید با توجه به افزایش قیمت ها قیمت ترازو نیز بیشتر شده و خرید آن سخت تر شده است. بنابراین اگر قصد خرید ترازو فروشگاهی ارزان برای فروشگاه یا مغازه خود دارید ، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ابتدا کمی با ترازو های فروشگاهی بیشتر آشنا شویم. می توان گفت ترازو های فروشگاهی به سه دسته ساده ، پرینتردار و لیبل پرینتر تقسیم می شوند که نمونه ساده ارزانترین نوع ترازو ها به حساب می آید و از قابلیت چاپ فاکتور و لیبل برخوردار نیست ولی در بیشتر موارد میتوانید آن ها را به وسیله پورت ها به چاپگر های جانبی متصل کنید.

قسمت‌ های مشترک در انواع ترازوهای فروشگاهی بدنه ، نمایشگر و سینی آن ها می باشد. نمایشگر انواع ترازوهای فروشگاهی از نوع ال ای دی یا ال سی دی می باشند و معمولا سه نمایشگر قرار داده می شود که قیمت تکی ، قیمت کل و وزن را نشان می‌دهد.

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

ترازوهای فروشگاهی در بعضی از امکانات مانند پارسنگ ، حافظه داخلی و شمارش محصولات خصوصیات مشابهی دارند. سینی ترازوها معمولا از جنس استیل است و بدنه آن ها نیز عموما از پلاستیک فشرده ساخته می شود.

اگر جزو آن دسته از افرادی می باشید که قصد خرید ترازو ارزان قیمت را دارید ، قاعدتا باید از یک سری قابلیت ها چشم پوشی کنید. در این مطلب نکات مهم برای خرید انواع ترازو فروشگاهی را بیان خواهیم کرد و به معرفی انواع ترازو فروشگاهی ارزان و همینطور بررسی مدل های آن ها نیز خواهیم پرداخت.

 

 

انواع ترزاو های فروشگاهی

همانطور که ذکر شد یک ترازو فروشگاهی ارزان می تواند از نوع ساده یا پرینتر دار باشد. ترازو های لیبل پرینتر معمولا در دسته ترازو های ارزان قرار نمی گیرند.

هر سه دسته ترازوهای فروشگاهی ساده ، پرینتر دار و لیبل پرینتر بسته به مدلی که دارند امکانات و فناوری ‌های زیادی دارند که از جمله آن ها می توان به قابلیت اتصال به تمامی دستگاه‌های جانبی از جمله صندوق فروشگاهی ، بارکد خوان ، کارت خوان ، کامپیوتر ، داشتن پورت های ارتباطی از جمله RS 232 ، USB ،  Serial ، Parallel و همچنین ویژگی ارتباط به وسیله بستر‌های ارتباطی بی ‌سیم مانند وای ‌فای و بلوتوث اشاره کرد.

ترازو فروشگاهی ارزان

ترازو فروشگاهی ساده

ترازو فروشگاهی ارزان با امکانات کم ، نیازی بیش از محاسبه قیمت ، وزن کردن و شمارش اقلام نخواهد داشت. به همین دلیل به کار یک بقالی یا یک سوپرمارکتی کوچک می آید. در فروشگاه هایی با حجم کاری پایین ، خرید ترازو ارزان قیمت ساده گزینه ای مناسب است.

ترازو های فروشگاهی ساده بدون علمک و علمکدار قادر به پرینت لیبل یا چاپ فاکتور نمی باشند اما می توانند از طریق درگاه های ارتباطی به چاپگر لیبل یا فیش پرینتر متصل شوند.

این نوع ترازو ها عموما در ظرفیت های وزن کشی 10 کیلو ، 30 کیلو و 50 کیلو مورد استفاده قرار می گرند و دقت توزین آن ها از 1 گرم تا 10 گرم می باشد.

 

ترازو فروشگاهی پرینتردار

ترازو پرینتردار فروشگاهی ارزان به چاپگر یا پرینتر مجهز می باشد. امکان تولید و چاپ بارکد کالای وزن شده به صورت تک تک بر روی فاکتور به وسیله ترازو فروشگاهی پرینتردار ، این محصول را در فروشگاه ها و هایپرمارکت های بزرگ بسیار پرطرفدار و محبوب کرده است.

این ترازو در هر بارکد پرینت شده نام محصول ، قیمت محصول ، وزن و مبلغ کل را ذخیره می کند و بارکد تولید شده به وسیله بارکد خوان ، اطلاعات را به صندوق انتقال می دهد.

در بازرگانی اسپید انواع بدون علمک و علمک دار ترازو فروشگاهی ارزان پرینتردار در ظرفیت های 30 الی 70 کیلوگرم و با دقت های 1 تا 10 گرم وجود دارد.

 

نکات مهم هنگام خرید ترازو فروشگاهی ارزان

حداکثر وزن قابل تحمل

یکی از مهم ترین ویژگی های یک ترازوی فروشگاهی ، حداکثر قابلیت تحمل وزن می باشد که شما کاربر گرامی باید با توجه اوزانی که در طول ساعات کاری تان با آن ها سروکار خواهید داشت و همچنین صنف کاری خود ، ترازویی با قابلیت تحمل وزن محصولات خود را خریداری کنید.

 

دقت ترازو

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر شما بهترین ترازو جهان را در اختیار داشته باشید ، اما تنها عیب ترازو شما عدم وجود دقت اندازه گیری مناسب باشد ، این احتمال وجود دارد که خیلی زود با مشکل مواجه شوید، بنابراین در هنگام خرید ترازو به دقت توجه ویژهای داشته باشید. دقت ترازو های فروشگاهی از 1 گرم تا 10 گرم متفاوت می باشند.

دیگه دنبال قهوه فوری، کاپوچینو و نسکافه نگرد که مرکزش اینجاست!

حتما بخوانید!
ارائه انواع تجهیزات فروشگاهی در شیراز

دقت ترازو

 

ابعاد ترازو

جهت انتخاب ترازو فروشگاهی ، حتما اندازه و ابعاد دستگاه را مد نظر داشته باشید. برای انتخاب دقیق تر خود بهتر است میزان فضایی که قرار است دستگاه را بر روی آن بگذارید در نظر بگیرید.

 

وزن و جنس بدنه محصول در خرید ترازو ارزان قیمت

جهت انتخاب و خرید ترازو فروشگاهی مورد مهم بعدی مربوط به وزن و جنس بدنه دستگاه می شود. این روزها بیشتر ترازوها از جنس پلاستیک فشرده شده تولید و طراحی شده اند تا کم ترین تاثیر را بر روی وزن نهایی ترازوها بگذارند و مستحکم باشند.

 

مشخصات سینی ترازو فروشگاهی ارزان

اگر می خواهید برای شغل خود ترازویی را خریداری کنید ، حتما باید نوع سینی (لبه دار بودن یا تخت) و همچنین اندازه آن را مد نظر داشته باشید تا عمل اندازه گیری برای شما آسان تر شود و جوابگوی کار شما باشد.

 

صفحه نمایش

این روزها تمامی ترازوهای فروشگاهی در هر مدل و برندی ، حتما یک صفحه نمایشگر LCD یا LED بزرگ یا کوچک بر روی علمک یا بدنه خود دارند.

کیفیت و کارایی صفحه نمایش باید بیشتر از ظاهر آن برای شما مهم باشد ، در این صورت حتما به میزان بزرگی یا کوچکی اعداد ، تعداد ارقام قابل نمایش ، کیفیت نمایش آنان و همچنین قسمت های درج شده برای مشخص کردن قیمت کل ، واحد و وزن نهایی کالا بر روی صفحه نمایش ترازو دقت داشته باشید.

 

منبع تغذیه و میزان مصرف انرژی

همان طور که می دانید یک ترازو دیجیتالی با برق شهری کار می کند ، اما ترازوهایی نیز وجود دارند که علاوه بر برق شهری با باطری نیز کار می کنند و در صورت تمایل می توانید نسبت به خرید آن ها اقدام کنید.

با این تفاسیر اگر قرار است به صورت شبانه روزی ترازوی شما کار کند ، بهتر است مصرف انرژی آن نیز پایین باشد.

 

امکانات جانبی در خرید ترازو ارزان قیمت

یک ترازو فروشگاهی می تواند انواع ویژگی های جانبی در زمینه های چاپ فاکتور خرید، حافظه داخلی، قابلیت تنظیم دقت اندازه گیری، امکان متصل شدن به کشوی پول، امکان مدیریت تنظیمات، ایجاد دسته بندی برای محصولات، تعریف کاربر، برخورداری از درگاه های مختلف اتصال کننده و صد ها ویژگی دیگر داشته باشد که بسته به این قابلیت ها قیمت ترازو فروشگاهی نیز بالاتر خواهد رفت.

 

انواع ترازو فروشگاهی ارزان

در ادامه مطلب برای سهولت کار شما کاربران گرامی ، لیستی از چند نمونه ترازو فروشگاهی ارزان ، پرفروش و باکیفیت موجود در بازرگانی اسپید را آورده ایم. با کلیک روی لینک هر کدام از محصولات ذکر شده در مقاله ، می توانید اطلاعات بیشتر و قیمت هر محصول را مشاهده کنید.

ناگفته نماند تمام این ترازوها کیفیت قابل قبول و قابلیت های متنوعی دارند و قیمت آن ها بسته به قابلیت هایشان بسیار مناسب است.

 

ترازو فروشگاهی ساده توزین صدر مدل ویستا 50KG

ترازو ساده ویستا 50 کیلوگرم با دقت ۲ تا۱۰ گرم از شرکت توزین صدر ویستا یک ترازو نسبتا ارزان قیمت می باشد که ۵۶ کلید حافظه دارد و برای سوپرمارکت ها ، قنادی ها و میوه فروشی ها بسیار مناسب است.

در این ترازو لودسل ساخت کارخانه Zemic تعبیه شده است و به ترازو این قدرت را می دهد که تا وزن 50 کیلوگرم را تحمل کند. از ویژگی های خوب این ترازو می توان به داشتن قفل ضد سرقت اشاره کرد که هنگام خرید ترازو فعال می شود و در صورت سرقت ترازو کاربر می تواند آن را پیگیری کند.

ترازو توزین صدر مدل ویستا 50KG

قابلیت اتصال به کامپیوتر ، قابلیت اتصال به صندوق فروشگاهی  ecrو قابلیت اتصال به چاپگر جانبی از جمله قابلیت های دیگر این دستگاه می باشد.

این دستگاه نرم افزار مدیریت کاملا فارسی دارد و چاپ بارکد سطر ، تجمیعی و ویژگی منتقل کردن اطلاعات با فلش مموری در آن به کار برده شده است. همچنین به پورت های USB ، سریال و شبکه مجهز می باشد.

این ترازو فروشگاهی ارزان 70 حافظه مستقیم و تعداد 1000 حافظه غیر مستقیم در دو سطح دارد. همچنین می تواند هم زمان به 3 مشتری پاسخگو باشد.

در این دستگاه نمایشگر ال سی دی چهار خطی فارسی به کار رفته است و قیمت کل ، قیمت واحد و وزن محصول را به کاربر نشان می دهد. امکان انتخاب واحد پول تومان و ریال در این ترازو تعبیه شده است.

قابلیت متصل شدن به بارکد خوان ، قابلیت انبارداری ، قابلیت اضافه کردن مالیات بر روی هر محصول ، نقطه سفارش و تعریف موجودی ، قابلیت محاسبه سود فروش از دیگر مزیت های خرید ترازو ارزان قیمت ویستا می باشد.

حتما بخوانید!
آشنایی با اندازه گیری وزن نوزاد در منزل - وزن نوزاد بر اساس ماه

 

ترازو فروشگاهی ساده پاندو سه نمایشگر / یک نمایشگر با ظرفیت 40 کیلوگرم

ترازو فروشگاهی ساده پاندو سه نمایشگر و ترازو پاندو یک نمایشگر برای استفاده در پیچ و مهره فروشی ها ، عطاری ها ، سوپرمارکت ها ، میوه فروشی ها ، قنادی ها ، فراورده های گوشتی و … گزینه ای بسیار مناسب می باشند. همچنین ظرفیت این دو ترازو 40 کیلوگرم و دقت آن ها 1 گرم نیز می باشد.

این دو ترازو مجهز به صفحه نمایش LED می باشند که شش ديجيت (رقم) قيمت واحد و ٧ ديجيت (رقم) قيمت كل را به شما نشان می دهند. همچنین لازم به ذکر است که این دو دستگاه دارای قابليت شمارش قطعه می باشند و همچنین داراي باطري و شارژر داخلی نیز هستند.

این دو ترازو تنها در نمایشگرهای خود با هم متفاوت می باشند که یکی سه نمایشگر و دیگر یک نمایشگر نیز دارد.

 

خرید ترازو ارزان قیمت فروشگاهی پرینتردار رادین 6700

ترازو فروشگاهی پرینتردار رادین 6700 محصول فوق العاده از جمله پیشنهاد های بازرگانی اسپید می باشد که از پلاستیک فشرده ABS تولید شده و در برابر ضربه استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارد.

این دستگاه با بیشترین ظرفیت 40 کیلوگرم و کم ترین ظرفیت 100 گرم می تواند عملیات توزین را انجام دهد. همچنین دقت این ترازو از 2 الی 10 گرم قابل تغییر است.

محصول پرینتردار رادین 6700

در این ترازو به محض قرارگیری مواد روی کفه توزین ، وزن روی ال سی دی نمایشگر نمایان خواهد شد به این دلیل که از لودسل های بسیار حساسی برخوردار است.

این ترازو کلید های کاربری دارد و صفحه کلید ترازو رو به روی کاربر قرار گرفته است و همچنین چاپگر داخلی ترازو دیجیتال نیز کنار صفحه کلید قرار گرفته است. در این ترازو بارکدها به صورت سطری و تجمیعی به چاپ می رسند.

چاپگر داخلی تعبیه شده در این ترازو به شکل حرارتی عمل می کند و امکان ثبت اطلاعات ، قیمت و محصول روی فاکتور آن وجود دارد.

این ترازو فروشگاهی ارزان قیمت گزارش روزانه را در دو نوع تفکیکی و کلی ارائه می دهد. همچنین می تواند همزمان به 3 مشتری پاسخگو باشد.

نمایشگر ترازو از سه بخش نمایش وزن ، قیمت و قیمت نهایی تشکیل شده است و هر کدام به ترتیب قابلیت نمایش 5 ، 6 و 7 کاراکتر عددی را دارند.

این ترازو از 350 حافظه مستقیم و داخلی ساخته شده است و در این حالت کاربر می تواند به ذخیره و ثبت قیمت و اطلاعات کامل محصول دسترسی داشته باشد.

در این ترازو برای راحتی کار مصرف کنندگان ، منو فارسی تعبیه شده و داشتن باطری شارژی یکی دیگر از فواید این ترازو به حساب می آید.

 

خرید ترازو ارزان قیمت فروشگاهی ساده پند مدل PX6000

ترازو فروشگاهی ساده پند مدل PX6000 یک ترازوی علمک دار می باشد که برای فروشگاه های بزرگ و سوپرمارکت ها طراحی و ساخته شده است. همچنین در دو مدل سینی تخت و لبه دار قابل انتخاب می باشد.

در نظر داشته باشید که این ترازو می تواند تا وزن 15 کیلوگرم را با دقت 5 گرم و تا وزن 30 کیلوگرم را با دقت 10 گرم حساسیت اندازه گیری نماید.

پند ساده PX6000

ترازو فروشگاهی ساده پند مدل PX6000 نمایشگر LED سه تکه دارد که قابلیت نمایش قیمت کل 7 رقمی و قیمت واحد 6 رقمی روی ال ای دی با وضوح بالا را نیز دارد.

این ترازو ویژگی های کارآمدی از جمله قابلیت شمارش اقلام غیر وزنی مانند کنسرو ، تن و مربا ، قابلیت پارسنگ برای سنجش وزن خالص اقلام و به خاطر سپردن نام کالاها یا قیمت آن ها در حافظه غیر مستقیم و مستقیم نیز دارد.

از قابلیت های دیگر این ترازو فروشگاهی ارزان می توان به ماشین حساب برای سریع تر شدن روند محاسبات و امکان ارائه گزارش روزانه نیز اشاره کرد.

در نظر داشته باشید که کالیبراسیون این ترازو به صورت دستی و با استفاده از سنگ کالیبراسیون انجام می شود. همچنین وجود 999 حافظه غیرمستقیم و 56 حافظه مستقیم جهت ذخیره اطلاعات محصولات و محاسبه قیمت از دیگر قابلیت های این ترازو می باشد.

با امکان متصل شدن این ترازو به رایانه می توان اطلاعات ثبت شده در حافظه را انتقال داد. همچنین با اتصال به چاپگر جانبی نیز می توان فاکتور فروش یا رسید خرید را پرینت کرد و مشخصاتی مانند قیمت خرید ، تاریخ ، آدرس ، نام محصول ، ساعت و تلفن فروشگاه را بر روی آن درج کرد.

در نهایت با توجه به نکاتی که در مقاله ذکر شد و همینطور معرفی نمونه های مختلف ترازو فروشگاهی ارزان ، می توانید ترازو ارزان و کیفیت فروشگاهی مورد نظر خود به راحتی از قسمت فروشگاه بازرگانی اسپید انتخاب نمایید و سفارش دهید. در خدمت شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *