رول و برچسب حرارتی, مقالات

انواع کاغذ حرارتی و موارد استفاده آن ها

انواع کاغذ حرارتی
5/5 - (2 امتیاز)

کاغذ رول حرارتی نوع خاصی از کاغذ می باشد که قسمت بیرونی آن با مخلوطی از یک رنگ و چند ماده شیمیایی اشباع شده است و این ماده شیمیایی به تغییر رنگ کاغذ هنگام قرار گرفتن در معرض گرما کمک می کند. انواع کاغذ حرارتی هنگامی که در معرض حرارت قرار می گیرند ، رنگ با اسید واکنش نشان خواهد داد و بعد از آن کاغذ رنگ خود را تغییر می دهد.

کاغذ های حرارتی متفاوت از کاغذهایی می باشد که ما در زندگی روزمره خود برای یادداشت استفاده می کنیم. بالای کاغذ یا رول حرارتی نیز یک پوشش محافظ وجود دارد تا در اثر اشعه ماورا بنفش ، آب و روغن کم رنگ نشود و آسیب زیادی نبیند. این لایه همچنین باعث می شود تا کاغذ درگیر حرارت چاپگر نشود.

موارد استفاده این نوع کاغذ بسیار زیاد است و اکنون به طور گسترده در دسترس می باشند. کاغذ حرارتی همیشه سریع ترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب است.

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

 

موارد استفاده کاغذ حرارتی:

رول های کاغذ حرارتی اکنون به طور گسترده در بانکداری و سایر صنایع سراسر جهان مانند محصولات دارویی مورد استفاده قرار می گیرند. اوراق حرارتی به طور منظم توسط بانک ها استفاده می شود. رسید و اوراق دریافتی از خودپرداز و همچنین رسیدی که معمولاً هنگام خرید از جای دیگر دریافت می کنید از این نمونه ها هستند.

اوراق حرارتی به طور گسترده ای در ارائه بلیط هواپیما ، پمپ بنزین ها ، هتل ها ، فروشگاه های خرده فروشی و در بسیاری از صنایع دیگر نیز استفاده می شوند.

همچنین این روز ها در بسیاری از فروشگاه ها و برای کاربردهای مختلفی از جمله در کارت خوان ها ، ترازو های دیجیتال ، دستگاه های پوز، چاپگرهای فروشگاهی و … از کاغذهای حرارتی استفاده می شود.

 

انواع کاغذ حرارتی

کاغذ رول حرارتی آزمایشگاهی ریمو یکی از انواع رول حرارتی می باشد که در تمامی آزمایشگاه ها از آن استفاده می شود. این نوع کاغذ برای ارائه اطلاعات پزشکی به کار برده می شود و در متراژهای مختلفی تولید و عرضه می شود.

انواع کاغذ حرارتی

رول حرارتی معمولی یکی دیگر از انواع کاغذ های حرارتی برای استفاده در فیش پرینتر می باشد که به رول حرارتی ۸ سانتی نیز معروف است. این نوع کاغذ حرارتی که در متراژهای 45 متری ، 50 متری و 55 متری تولید و عرضه می شود ، استفاده های مختلفی داشته که مهم ترین استفاده آن در دستگاه فیش پرینتر و کارت خوان می باشد.

حتما بخوانید!
تنظیمات ترازو محک 14000 - دفترچه راهنما ترازوی MDS14000

موارد استفاده کاغذ حرارتی عرض 57 میلی متر در انواع ترازو می باشد و همینطور کاغذ های عرض 59 نیز برای استفاده در ترازو های لیبل زن مانند دیبال ، LSG و رادین مورد استفاده قرار می گیرند.

کاغذهای حرارتی صندوق فروشگاهی آخرین دسته از کاغذ رول حرارتی می باشد که برای استفاده در فروشگاه ها، رستوران ها ، هایپر مارکت ها و موارد این چنین به کار برده می شود.

 

ماندگاری تصاویر چاپ شده و متون در کاغذ های حرارتی چقدر می باشد؟

اگر کاغذ چاپ شده در معرض اشعه UV ، مواد چرب ، روغن ، نفت ، آب و مواردي از اين قبيل قرار بگيرد ، چاپ روي آن ها محو خواهد شد.

در صورتی که از رسیدهای حرارتی خود در دمای پایین و هوای تاریک نگه داری کنید ، لازم به ذکر است که عمر مفید آن حداقل 3 سال می باشد. البته در کاغذ هایی با کیفیت و مرغوبیت بیشتر این عمر تا 7 سال نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

 

در نتیجه مراقبت صحیح از انواع کاغذ حرارتی را مد نظر داشته باشید:

  • جلوگيري از مواجه آن ها با آب ، روغن ، اشعه UV، مواد چرب ، نفت و …
  • جلوگيري از مواجه با حرارت زياد و مستقيم
  • نگهداري كاغذ حرارتی در محل سرد و خشك

 

مشخصات بهترین نوع رول حرارتی

به این دلیل که موارد استفاده کاغذ حرارتی در دستگاه های پرینتر می باشد ، لازم است مرغوبیت و کیفیت آن را مد نظر داشته باشید تا از آسیب رسیدن به پرینترها نیز جلوگیری شود. می‌توان گفت به طور کلی این امر به افزایش عمر دستگاه ها کمک شایانی خواهد کرد.

در حالی که کاغذ های حرارتی ظاهری مشابه دارند ، ترکیبات شیمیایی هر ماده بر مقاومت آن در برابر رطوبت ، گرما و سایر عوامل خارجی تأثیر می گذارد.

دیگه دنبال قهوه فوری، کاپوچینو و نسکافه نگرد که مرکزش اینجاست!

ضخامت کاغذ و طول عمر تصاویر چاپ شده روی آن نیز متفاوت است. برای اطمینان از سالم ماندن و خواندن اسناد در طول عمر مفید ، همه این ویژگی ها بسیار مهم است.

اکثر اسناد هنگام بیرون آمدن از چاپگر خوب به نظر می رسند ، اما آزمایش واقعی این است که چگونه آن ها طول عمر مورد انتظار را حفظ می کنند.

وقتی داده چاپی غیرقابل خواندن باشد ، مشکلات مربوط به برگشت ، خدمات ، ضمانت ها و انطباق ممکن است ایجاد شود. موارد زیر 5 ملاحظه اصلی است که شما باید قبل از انتخاب رول حرارتی بررسی کنید:

مشخصات بهترین نوع رول حرارتی

حرارت

اگر قرار گرفتن در معرض گرمای شدید نگران کننده است ، موادی را انتخاب کنید که در برابر حرارت مقاوم باشند.

حتما بخوانید!
رول حرارتی چیست؟ همه چیز درباره انواع رول حرارتی

به عنوان مثال ، اسنادی که در وسایل نقلیه باقی مانده است ، جایی که دما در تابستان می تواند به بیش از 150 درجه برسد ، به دلیل واکنش شیمیایی مواد شیمیایی ، سیاه و غیر قابل خواندن می شود.

برای جلوگیری از این مشکل ، برخی از مواد حرارتی به طور خاص برای مقاومت در برابر دما های بالاتر تهیه شده اند.

 

پوشش در انواع کاغذ حرارتی

انواع کاغذ و برچسب حرارتی دارای پوشش پایه و پوشش حرارتی هستند ، اما همه دارای پوشش بالا نیستند. پوشش بالا یک لایه اضافی جهت محافظت در برابر قرار گرفتن در معرض محیط خاص است. مواد بدون روکش بالا برای کاربردهایی که به خاصیت مقاومت محدودی نیاز دارند قابل قبول است.

 

ضخامت

مواد ضخیم تر دوام بیشتری دارند و از نظر کیفیت بالاتر توسط مشتریان حس می شوند. با این وجود ، هرچه ضخامت کم تر باشد ، کاغذ در هر رول کم تر است ، در نتیجه اسناد کم تری قبل از تغییر رول قابل چاپ هستند.

به عنوان مثال ، برای اندازه کاغذ حرارتی 57 میلی متر در 40 میلی متر ، اگر از کاغذ با ضخامت مختلف استفاده می کنید ، طول آن می تواند از 10 متر تا 18 متر متفاوت باشد.

ضخامت

 

قابلیت بایگانی

هر چه اسناد در مدت زمان طولانی تری به آن ها مراجعه شود ، دوام بیشتری دارند و به حفاظت بیشتری در برابر گرما، رطوبت و سایر عوامل محیطی نیاز دارند. اطمینان حاصل کنید که مواد انتخابی شما مطابق با نیازها و موارد استفاده کاغذ حرارتی شماست.

 

مزایای خرید انواع کاغذ حرارتی از بازرگانی اسپید:

  • ضخامت استاندارد
  • برش دقیق با استفاده از دستگاه‌های مدرن و تمام اتوماتیک
  • بسته ‌بندی مقاوم در برابر رطوبت ، نور و عوامل تاثیرگذار
  • کیفیت چاپ عالی و یکسان در تمام طول کاغذ
  • متراژ دقیق مطابق با طول درج شده بر روی بسته ‌بندی

 

با این تفاسیر اگر قصد سفارش انواع کاغذ حرارتی مرغوب از فروشگاه بازرگانی اسپید را دارید ، می‌توانید با مشاوران فروش ما در تماس باشید تا به شما کمک کنند محصول مورد نیاز خود را بسته به کسب و کار خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *