تجهیزات فروشگاهی, مقالات

انواع چاپگر فیش رستوران + قابلیت های آن ها

انواع چاپگر فیش رستوران + قابلیت های آن ها
5/5 - (1 امتیاز)

چاپگر فیش رستوران که به فاکتور زن یا فیش پرینتر نیز معروف است یکی از مهم ترین تجهیزات رستورانی و فروشگاهی به حساب می آید که وظیفه آن پرینت انواع رسید خرید و فاکتور می باشد و برای تسویه حساب هرچه سریع تر مشتریان و سرعت بخشیدن به کار خرید و فروش مورد استفاده قرار می گیرد.

هر رسیدی که از خریدهای روزانه خود دریافت می کنید مانند رسیدهای سوپرمارکت ها ، بانک ها ، رستوران ها ، رسیدهای دستگاه‌ POS و… همگی توسط فیش پرینترها پرینت می شوند.

در هر صنفی که مشغول به فعالیت هستید اگر سر و کارتان با صدور فاکتور است ، قطعا به یک فیش پرینتر خوب و با کیفیت نیاز پیدا خواهید کرد. بازرگانی اسپید به عنوان مرکز فروش انواع تجهیزات فروشگاهی از جمله فیش پرینتر ، کیوسک سفارشگیر، صندوق فروشگاهی، بارکدخوان و … در خدمت شماست. در ادامه با ما همراه باشید.

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

 

چاپگر های فیش رستوران و فروشگاهی چگونه کار می کنند؟

نحوه عملکرد این دستگاه تا حدودی شبیه به چاپگرهای خانگی می باشد ، این دستگاه ها به کامپیوتر یا صندوق فروشگاهی شما اتصال پیدا می کنند و فرمان های چاپ را از نرم افزار دریافت خواهد کرد.

فیش پرینتر ها به صورت کلی به دو نوع سوزنی و حرارتی تقسیم بندی می شوند که نمونه های سوزنی دیگر جای خود را به مدل های حرارتی داده اند.

فیش پرینتر های حرارتی امروزی بسیار به صرفه هستند و نیازی به جوهر یا تونر ندارند و فقط توسط گرمای هد چاپگر ، عملیات چاپ را انجام می دهند. کاغذ این چاپگر ها به کاغذ حرارتی معروف است و با اینکه کیفیت و سرعت بسیار بالایی دارند اما ماندگاری متن چاپ شده بر روی کاغذهای حرارتی کم تر است.

حتما بخوانید!
تنظیمات ترازو رادین و راهنمای کامل صفحه کلید ترازو

هزینه چاپ در این نوع فاکتور زن ها پایین تر می باشد و برای مصارف رستوران ها ، سوپر مارکت ها ، داروخانه ها ، باجه های سینما و همه مشاغلی که به چاپ تعداد زیادی فاکتور در روز نیاز دارند ، گزینه ای بسیار مناسب است.

فیش پرینتر رستورانی

قابلیت ها و ویژگی های مهم فیش پرینتر های حرارتی

کیفیت چاپ چاپگر فیش رستوران

کسب و کارهایی که از این دستگاه استفاده می کنند در صورتی که هر روز به چاپ تعداد زیادی فیش که حاوی جزئیات خرید است ، نیاز داشته باشد ، باید کیفیت چاپ پرینتر در هنگام خرید را مد نظر داشته باشند. مشاغلی از جمله رستوران ها ، داروخانه ها ، هایپر مارکت ها و … باید به این نکته بسیار دقت کنند.

در این نوع مشاغل ذکر شده ، اولین ویژگی که در هنگام خرید بررسی می‌شود ، کیفیت چاپ می‌باشد و باید بالاترین کیفیت و دقت چاپ را انتخاب کنند که 203dpi در فیش پرینترها از بالاترین دقت های چاپ محسوب می شود. فیش پرینتر های بایامکس از این دست تجهیزات هستند.

 

سرعت چاپ

سرعت در فروشگاه ها و رستوران ها به معنای راه اندازی هر چه سریعتر و اهمیت دادن به وقت مشتریان است. از این رو چاپگری را انتخاب کنید که از سرعت بالا برخوردار باشد. سرعت پیشنهادی برای فیش پرینتر های حرارتی معادل 250 میلی متر (25 سانتی متر) بر ثانیه می باشد که که سرعتی فوق العاده به حساب می آید.

 

 

درگاه های اتصال چاپگر فیش رستوران

روش های زیادی برای متصل شدن فیش پرینتر به سیستم های فروشگاهی وجود دارد : کابل های USB ، Serial ، Parallel و حتی از طریق شبکه اترنت.

همچنین برخی فیش پرینترها به وسیله Bluetooth یا Wi-Fi و بدون نیاز به کابل نیز می توانند ارتباط برقرار کنند. بسته به نرم افزار فروشگاهی ، باید موردی را انتخاب کنید که کارایی بهتری را برای شما داشته باشد.

 

ابعاد فیش پرينتر

قبل از این که چاپگر فیش رستوران مورد نیاز خود را خریداری کنید ، میزان فضایی که روی پیشخوان برای دستگاه در دسترس دارید را مد نظر داشته باشید. بعضی از این دستگاه ها در ابعاد و اندازه کوچک تری طراحی و ساخته می شوند.

حتی می توانید با توجه به نوع کسب و کار خود ، از فیش پرینترهای سیار به جای گزینه های مشابه بسیار جاگیر بهره ببرید.

ابعاد فیش پرينتر چاپ فاکتور

برش رسید

برخی از فیش پرینترها یک میله دستی برای برش دارند ، اما در بیشتر آن ها قابلیت برش خودکار تعبیه شده است. قابلیت برش اتوماتیک می تواند احتمال جمع شدن کاغذ در پرینتر را که ناشی از برش نامناسب رسیدها می باشد ، بسیار کم کند. با وجود این برش دهنده ها ، قطع رسید بسیار حرفه ای و دقیق صورت خواهد گرفت.

دیگه دنبال قهوه فوری، کاپوچینو و نسکافه نگرد که مرکزش اینجاست!

حتما بخوانید!
انواع ترازوی آزمایشگاهی را بهتر بشناسید

 

اندازه مناسب رسید

عموما فیش پرینترها رسید را در عرض های مختلفی به چاپ می رسانند. از رایج ترین عرض های رسید میتوان به مدل های 58 میلی متر و 80 میلی متر اشاره کرد کاغذ حرارتی آن ها نیز به راحتی یافت می شود.

 

حالت چاپ دستگاه

اطلاعات چاپ شده روی رسیدها می توانند متن یا گرافیک باشند که بسته به دریافت اطلاعات از طریق فیش پرینتر متفاوت است. چاپگر های فیش رستوران مدرن از هر دو حالت پیشتیبانی می کنند.

به کمک چاپ گرافیکی ، آرم ها و تصاویر روی رسید چاپ خواهند شد. امکان چاپ متن به تمام زبان های دنیا مزیت قابل توجه این حالت می باشد. اما در نظر داشته باشید که چاپ به صورت گرافیکی مدت زمان بیشتری به طول می انجامد و نیازمند کاغذ با کیفیت تری است.

 

پیشنهادی بازرگانی اسپید

پیشنهاد تیم ما به شما استفاده از فیش پرینتر های برند بایامکس ، اکسیون و بیانگ می باشد. فیش پرینتر BP-206 و فیش پرینتر BP-250 از بهترین های برند مدرن بایامکس می باشند. همچنین مدل U80 بیانگ و فول پورت آکسیوم نیز می توانند تمامی نیاز های شما را برطرف کنند.

چاپگر حرارتی بایامکس BP-250در نهایت اگر نیاز به خرید انواع چاپگر فیش رستوران یا فروشگاه دارید ، بازرگانی اسپید بعنوان مرکز و نمایندگی انواع تجهیزات فروشگاهی در خدمت شماست. به راحتی میتوانید تمامی فیش پرینتر ها را به صورت آنلاین با یکدیگر مقایسه نموده و نسبت به خرید اینترنتی اقدام نمایید. در صورتی که به صورت آنلاین راحت نیستید ، میتوانید از طریق شماره های تماس با کارشناسان ما در ارتباط باشید یا به صورت حضوری به فروشگاه مراجعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *