آموزش ترازو, سایر مقالات, مقالات

نحوه کار با ترازو عقربه ای وزن کشی چگونه است؟

نحوه کار با ترازو عقربه ای چگونه است؟
3/5 - (65 امتیاز)

با تولید و ورود ترازو های وزن کشی دیجیتال به بازار ، هنوز هم بسیاری از افراد به طور گسترده از ترازو های وزن کشی عقربه ای استفاده می کنند. سهولت و نحوه کار با ترازو عقربه ای مشخصه این نوع ترازو است، به این صورت که برای وزن کشی تنها کافیست ترازو عقربه ای را بر روی سطح صاف قرار دهید.

ترازو عقربه ای وزن کشی از سال ها پیش برای اندازه گیری وزن اجسام و افراد استفاده شده است و از آن جایی که از منبع تغذیه و باتری بهره نمی برند ، مشکلاتی از جمله اتمام باتری در لحظه استفاده و یا به مرور زمان ، خرابی منبع تغذیه (آداپتور برق شهر و باتری) ، قطعی سیم آداپتور و غیره که در ترازو های وزن کشی دیجیتال رایج می باشد را مشاهده نخواهید کرد، از این رو نسبت به ترازو های وزن کشی دیجیتالی ، قیمت بهتر و مناسب تری دارد.

صفحه نمایش این نوع ترازو ها به شکل ساعت درجه بندی شده و عقربه ای در آن ها تعبیه شده که با رفتن فرد به روی ترازو ، مقدار وزن را نمایش می دهد.

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

 

نحوه کار با ترازو عقربه ای

ترازو عقربه ای وزن کشی یک عقربه ، یک صفحه درجه بندی شده بر حسب کیلوگرم و کفی ترازو برای ایستادن دارد. با ایستادن شخص بر روی کفی ترازو ، وزن اندازه گیری شده به وسیله عقربه موجود در صفحه درجه بندی شده به نمایش در می آید.

نحوه کار با ترازو عقربه ای

در ابتدا لازم است که ترازو بر روی سطح صاف و محکم قرار داده شود ، در غیر این صورت ، دقت ترازو کم خواهد شد. چوب محکم ، موزاییک ، سطح سرامیک و بتن برای قرار دادن ترازو گزینه ای مناسب است. از قرار دادن ترازو بر روی سطح شیب دار و فرش خودداری شود.

در این ترازو ها در صورت نیاز قبل از وزن کشی ، از طریق پیچ تنظیم که بر روی بدنه ترازو تعبیه شده است ، تنظیم اولیه قرار گرفتن عقربه بر روی صفر ، صورت می پذیرد.

در بعضی مواقع با ضربه وارد شدن به ترازو یا جا به جا کردن آن ، عقربه کمی جلو تر یا عقب تر از صفر قرار خواهد گرفت و در صورتی که تنظیم صفر انجام نشود ، سنجش وزن با خطا همراه می شود. لازم است در نحوه کار با ترازو عقربه ای ، تنظیمات صفر دستگاه پیش از هر وزن کشی بررسی شود.

حتما بخوانید!
ترازو دو کفه ای چیست و چه کاربردی دارد ؟

 

نکات قابل توجه جهت انتخاب ترازو وزن کشی عقربه ای

این روز ها به شکل ظاهری ، طراحی و کیفیت ترازو های عقربه ای وزن کشی توجه ویژه ای شده است و علاوه بر زیبایی ، جنس و مقاومت بسیار خوبی دارند عموما این نوع ترازو ها از پلاستیک فشرده شده طراحی و ساخته می شوند ، به همین دلیل مقاومت بالایی نسبت به ضربه دارند ، دوام آن بالا و میزان خرابی در آن ها بسیار کم مشاهده می شود.

بنا به ساختار ترازو های عقربه ای ، مکانی که از این نوع ترازو ها استفاده می شود ، اهمیت ویژه ای دارد ، برای اندازه گیری وزن در مکان هایی از جمله استخرها که رطوبت آن جا بسیار وجود دارد ، از آن جایی که ترازو های وزن کشی دیجیتالی حساسیت بیشتری نسبت به رطوبت دارند ، استفاده از ترازوهای عقربه ای پیشنهاد می شود.

نکات قابل توجه جهت انتخاب ترازو وزن کشی عقربه ای

این نوع ترازو ها به دلیل استفاده در مکان های رطوبت دار از جمله استخر، به گونه ای طراحی شده اند که کفی آن (محل قرار گرفتن پاها) ، لیز نباشد و افراد در هنگام اندازه گیری وزن لیز نخورند.

همچنین مد نظر داشته باشید که در مکان هایی که میدان مغناطیسی وجود دارند ، عملکرد ترازو های وزن کشی دیجیتال ، دچار مشکل می شود و بهتر است از ترازو های عقربه ای وزن کشی استفاده شود.

حداکثر وزنی که ترازو برای اندازه گیری وزن می تواند تحمل کند ، در ترازو های عقربه ای متفاوت است و معمولا سنجش وزن های بالا و قدرت تحمل هم دارند. در نتیجه در هنگام خرید لازم است بر اساس وزن افرادی که از ترازو استفاده می کنند ، ترازویی مناسب خریداری شود.

امیدواریم که آموزش نحوه کار با ترازو عقربه ای برای شما کاربران عزیز مفید واقع شده باشد. از بخش مقالات وبسایت می توانید دیگر آموزش های مرتبط با انواع ترازو را دنبال کنید.

3 نظر در “نحوه کار با ترازو عقربه ای وزن کشی چگونه است؟

  1. اردلان گفت:

    سلام با توجه به مقاله ای که درسایت درمان مدیکال خوندم ترازو عقربه ای بدلیل مکانیسم آن، بعد از مدتی استفاده نیاز به کالیبره شدن دارد. شما می توانید از پیچ ولومی که معمولا در بالا یا پایین دستگاه تعبیه شده است برای کالیبره کردن استفاده نمایید

    1. سارا گفت:

      خب چرا از کلمات خارجی استفاده میکنید
      لطفاً معادل فارسی بکار ببرید همه متوجه بشن

      1. speed-co گفت:

        کدوم کلمات انگلیسی بودن عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *