باسکول صنعتی و جاده ای, مقالات

واحد اندازه گیری جرم کامیون و نحوه کار باسکول جاده ای کامیون کش

واحد اندازه گیری جرم کامیون و نحوه کار باسکول جاده ای کامیون کش
4.1/5 - (74 امتیاز)

واحد اندازه گیری جرم کامیون تن می باشد و هر یک تن برابر است با 1000 کیلو گرم. در جرم های بزرگ به جای کیلو گرم ، از واحد تن برای سنجش و اندازه گیری استفاده می شود. اندازه گیری جرم وسایل سنگین ترابری مانند نیسان ، کامیون و تریلی ها توسط ترازو های بزرگ به نام باسکول انجام می گردد که به باسکول جاده ای معروف هستند.

 

باسکول جاده ای چیست؟

باسکول جاده ای یکی از بزرگترین دستگاه های توزین الکترونیک می باشد که جهت محاسبه وزن بار در خودرو های سنگین و سبک از جمله نیسان ها ، خاور ها ، کامیون ها و تریلر ها طراحی و ساخته شده است و به انواع  باسکول نیسان کش ، کامیون کش و تریلی کش تقسیم می شوند.

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

معمولا ظرفیت توزین در انواع مختلف باسکول های جاده ای نیسان کش 7 الی 10 تن ، در باسکول های کامیون کش 50 تن و در باسکول های تریلی کش 60 الی 120 تن می باشد.

باسکول های جاده ای می توانند از مواد مختلفی مانند فلز ، بتن و یا ترکیبی از آن ها ساخته شده باشند و بسته به نوعشان تعداد لودسل های متفاوتی در آن ها به کار می رود.

نحوه کار باسکول جاده ای به این صورت است که وسیله‌ نقلیه با عبور و جای گرفتن بر روی سطح کفی باسکول توزین می گردد و این وزن به نمایشگر منتقل می شود تا توسط کاربران قابل رویت باشد.

باسکول های جاده ای با کیفیت می توانند در تمام محیط های صنعتی و شرایط آب و هوایی بی وقفه فعالیت خود را ادامه دهند.

بازرگانی اسپید با بیش از 30 سال سابقه در زمینه آماده سازی ، نصب و راه اندازی باسکول های جاده ای پندکاسپین و نصب بیش از 13 هزار دستگاه باسکول در کشور عزیزمان ایران ، استان پهناور فارس و همینطور شهر زیبای شیراز ، ارائه دهنده خدمات کاملی در این زمینه می باشد. در صورت نیاز می توانید از طریق شماره تماس های موجود در بالای سایت با ما در ارتباط باشید.

در ادامه به برسی نحوه کار باسکول جاده ای کامیون کش می پردازیم تا با این روند بیشتر آشنا شوید.

نحوه کار باسکول جاده ای

باسکول‌ کامیون کش 50 تنی پند کاسپین

باسکول‌ ۵۰ تنی به باسکول‌ کامیون کش نیز معروف است. همانطور که گفته شد و از نام آن نیز پیداست واحد اندازه گیری جرم کامیون در این باسکول تن می باشد و از جمله باسکول های جاده ای پند کاسپین محبوب و پر استفاده می باشد.

حتما بخوانید!
با سفارش گیر رستوران ، رستورانی دیجیتال و هوشمند بسازید

صفحه پلتفرم این نوع باسکول از جنس بتن فلز می باشد. به این معنی که اسکلت اصلی از جنس فلز می باشد و بعد از اینکه آرموتور بندی روی آن صورت گرفت ، بتن بر روی آن ریخته می شود.

سازه های بتن فلزی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و هر چه قدر فلز و بتنی که در باسکول های جاده ای به کار می رود با کیفیت تر باشند ، قیمت نیز بالاتر می رود.

همچنین این مدل باسکول قابلیت اجرا به شکل باسکول برجسته و یا باسکول همسطح را دارد که با در نظر داشتن فضای محل نصب ، به یکی از این دو روش نصب و راه اندازی می شود.

 

نحوه کار باسکول جاده ای کامیون کش و توزین آن

جهت توزین وسایل نقلیه توسط باسکول ۵۰ تنی ، کامیون ‌ها باید به شکل ثابت بر روی صفحه‌ی باسکول قرار بگیرند تا یک وزن ثابت را بتوان از باسکول و لودسل ‌ها بدست آورد.

کامیون باید تمام طول خود را بر روی صفحه‌ی باسکول قرار دهد و بعد از ثابت شدن ، به توزین آن‌ اقدام کرد.

باسکول کامیون کش 50 تن

در توزین وسایل نقلیه سنگین و کامیون‌ ها توسط باسکول 50 تنی ، باید به این نکته توجه کرد که به علت محدودیت در طول صفحه‌ی باسکول ، نباید طول کامیون از ۸ متر تجاوز نماید.

به این معنی که وسایل نقلیه تا حداکثر کامیون‌های ده چرخ را می توان بر روی صفحه‌ی این باسکول ‌ها توزین کرد. کامیون‌ها باید در ۲ حالت حامل بار و بدون بار توزین گردند ، تا بتوان وزن بار آن ‌ها را دقیق محاسبه کرد.

در هر مرحله از توزین توسط باسکول ۵۰ تنی ، به صورت جداگانه قبض ‌های باسکول تحویل صاحب کامیون می‌ شود و با محاسبه اختلاف بین این قبض‌ ها می توان وزن بار را محاسبه کرد.

دیگه دنبال قهوه فوری، کاپوچینو و نسکافه نگرد که مرکزش اینجاست!

همچنین این امکان وجود دارد که توزین یک وسیله در مبدا با مقصد اختلاف زیادی داشته باشد که علت آن می تواند اختلاف باد لاستیک‌ های کامیون و مصرف سوخت در طول مسیر ‌باشد که جهت استاندارد سازی ، مقادیر معینی را جهت تلفات سوخت و باد لاستیک در توزین توسط باسکول کامیون کش در نظر می گیرند.

در این مقاله سعی کردیم واحد اندازه گیری جرم کامیون و همینطور نحوه کار باسکول های جاده ای را به صورت مختصر برای شما عزیزان شرح دهیم. جهت مطالعه مقالات بیشتر در زمینه باسکول های جاده ای ، روی بخش مقالات در منو سایت کلیک نمایید.

حتما بخوانید!
نمایندگی کالباس بر پارس برش در شیراز و استان فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *