رول و برچسب حرارتی, مقالات

مرکز فروش رول حرارتی کارتخوان در شیراز و استان فارس

رول حرارتی کارتخوان
5/5 - (1 امتیاز)

شیراز به عنوان یکی از شهر های پر جمعیت ایران دارای مصرف بالای کاغذ چه از نوع معمولی و چه از نوع حرارتی می باشد. اگر در شیراز و استان فارس به دنبال رول حرارتی کارتخوان و همچنین برچسب های حرارتی با قیمت مناسب و کیفیت عالی می باشید ، بازرگانی اسپید در کنار شماست.

قطعا شما هم برای خرید تعدادی کالا در مغازه بوده اید و پس از پرداخت توسط کارتخوان ، رسید کاغذی دریافت کرده اید. رسیدها کاغذ هایی هستند که هنگام انجام معاملات روزانه باید با آنها سر و کار داشته باشیم.

رسیدها توسط ارائه دهندگان خدمات به عنوان مدرک پرداخت ، داده می شوند. به طور معمول اکثر مردم در نهایت بلافاصله رسید کاغذی را دور می ریزند اما عده ای آن را به عنوان مدرک و برای حساب کتاب خود نگه میدارند.

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

رسید های کاغذی دارای ماده خاصی روی سطحشان هستند که تغییر رنگ می دهند. این ماده برای تغییر رنگ در معرض گرما طراحی شده است.

هنگامی که نیاز به چاپ کاغذ های حرارتی دارید ، فقط باید یک چاپگر حرارتی تهیه کنید و فقط رول کاغذ پوز را در تمام طول سال خریداری کنید.

همانطور که میدانید کارتخوان ها از رول حرارتی 57 میلی متری استفاده می کنند و در متراژ های مختلفی مانند 6 متری ، 10 متری ، 18 متری و … قابل ارائه هستند. با ما تماس بگیرید و پس از مقایسه قیمت ها ، اگر به هر یک از محصولات کاغذی مانند کاغذ حرارتی دستگاه پوز و دیگر تجهیزاتی که ارائه می دهیم ، نیاز داشتید ، برای سفارشات عمده شما می توانیم قیمت ویژه ای را ارائه دهیم.

 

GSM و ضخامت در رول حرارتی دو فاکتور مهم

امروزه کاغذ های حرارتی می تواند در کیفیت ها و اندازه های مختلفی تولید می شوند تا نیازهای گوناگون مشتری را برطرف کنند.

به همین دلیل است که وقتی نوبت به انتخاب نوع مناسب کاغذ و رول حرارتی می رسد ، باید دانش کافی در مورد خصوصیات اساسی آن داشته باشید.

در این قسمت دو پارامتر اصلی رول حرارتی و همچنین ارتباط این دو به یکدیگر را بررسی می کنیم.

GSM و ضخامت در رول حرارتی – دو فاکتور مهم

GSM در رول حرارتی کارتخوان

GSM که به عنوان گراماژ شناخته می شود (گرم به ازای هر متر مربع) ، برای توصیف جرم در واحد سطح ، در سیستم متریک مورد استفاده قرار می گیرد.

می توانید GSM یک کاغذ را محاسبه کنید و به سادگی یک متر مربع از آن کاغذ بردارید و سپس وزن آن را اندازه بگیرید.

رایج ترین GSM های رول های حرارتی به شرح زیر می باشد:

  • 48gsm
  • 55gsm
  • 60gsm
  • 65gsm
  • 70gsm

= برخی از کاغذ های خرارتی می توانند GSM کاملا یکسانی داشته باشند اما در نظر داشته باشید که ممکن است ضخامت یکسانی نداشته باشند.

 

ضخامت

ضخامت یک رول کاغذ دستگاه نوبت دهی معمولی با میکرومتر mics (میکرون) اندازه گیری می شود و هر چه ضخامت کاغذ بیشتر باشد ، کاغذ سنگین تر می شود.

اما در واقع ، ضخامت یک کاغذ حرارتی می تواند از طریق تأثیر چندین عامل مانند مواد اولیه به طور قابل توجهی تغییر کند. به همین دلیل است که در بعضی موارد ، GSM زیاد به معنای ضخامت به همان اندازه زیاد نیست.

ضخامت

بعضی از نمونه های قابل توجه در کاغذ حرارتی دستگاه پوز به شرح زیر می باشد:

  • 48gsm برابر با 55mics است
  • 55gsm برابر با 60mics است
  • 60gsm برابر با 80mics است
  • 65gsm برابر با 85mics است
  • 70gsm برابر با 90mics است

 

دیگه دنبال قهوه فوری، کاپوچینو و نسکافه نگرد که مرکزش اینجاست!

در نتیجه

ضخامت و GSM قسمتی از جنبه های اصلی کاغذ حرارتی می باشد که بر قیمت و کیفیت آن تأثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت.

حتما بخوانید!
ترازو لیبل زن چیست و چه کاربردی دارد؟

صاحبان مشاغلی که به دنبال رول حرارتی با کیفیت هستند ، با داشتن تصوری تقریبی از وزن و ضخامت کاغذ  رول حرارتی ، می توانند به راحتی محصولی مرغوب را انتخاب کنند تا رضایت بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهند.

فروشگاه بازرگانی اسپید با ارائه کاغذ های با کیفیت به همراه متریال مناسب بهترین رول حرارتی کارتخوان را با قیمت مناسب به شما ارائه می دهد. کافیست با ما تماس بگیرید.

 

چگونه کاغذ حرارتی را از سایر کاغذ ها تشخیص دهید؟

با ناخن خود را آن خراش دهید

ساده ترین راه برای شناسایی یک کاغذ حرارتی ، خراشیدن سطح کاغذ با ناخن است. کاغذ حرارتی روی سطح خود یک پوشش شیمیایی دارد.

وقتی ناخن خود را روی سطح کاغذ خراش می دهید ، در این فرآیند گرما ایجاد می شود و کاغذ حرارتی می تواند نشانه های سیاه سطح آن را نشان دهد.

آزمایش خراش را از دو طرف انجام دهید و ببینید آیا می توانید علائم سیاهی را ببینید. این راه برای اطمینان از داشتن رول حرارتی مناسب می باشد. اگر پس از خراش ، هیچ نقطه سیاهی در هر دو طرف مشاهده نمی کنید ، این کاغذ حرارتی نمی باشد.

 

سطح رول حرارتی کارتخوان را مشاهده و لمس کنید

روش دیگر برای آزمایش این که آیا کاغذ کارتخوان از نوع حرارتی است ، مشاهده و احساس سطح کاغذ و مقایسه آن با کاغذ باند و کاغذ بدون کربن است. کاغذ حرارتی با سطح صاف و براق خود نمایی می کند.

اما در بعضی موارد ، برخی از کاغذهای پیوندی سطح بسیار صافی نیز دارند ، بنابراین مشاهده و احساس سطح کاغذ ، بهترین راه برای تشخیص این که آیا این کاغذ حرارتی است نمی باشد.

 

کاغذ را روی چاپگر حرارتی آزمایش کنید

بهترین راه برای شناسایی کاغذ حرارتی ، آزمایش آن با چاپگر حرارتی است. چاپگر حرارتی از گرما برای تولید متن روی کاغذ یا تصویر بدون استفاده از روبان بهره می برد.

اگر یک کاغذ بدون کربن یا یک کاغذ بدون چوب را در چاپگر حرارتی وارد نمایید ، در این نوع کاغذها چیزی تولید نخواهد شد ، به این دلیل که پوشش شیمیایی روی سطح آن نمی باشد.

اگر رول کاغذ بتواند متن های چاپ شده و تصاویر را به محض استفاده از چاپگر حرارتی تغذیه کند ، این آزمایش را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

رول حرارتی کارتخوان

 

ترفندهایی که باید هنگام خرید کاغذ و رول حرارتی بدانید

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چرا کاغذ حرارتی دستگاه پوز حتی با یک اندازه ، قیمت های مختلفی دارند. اختلاف قیمت در هر شغلی طبیعی است ، اما وقتی اختلاف قیمت زیادی وجود دارد ، باید یک مشکل بزرگ وجود داشته باشد.

رول کاغذ فقط یک محصول ساده است و تجارت رول کاغذ نیز کوچک و آسان است. اگرچه ، هنوز بسیاری از ترفندها در صنعت پنهان مانده است که چندتایی از آن ها را برای شما بیان می کنیم:

 

اندازه هسته بزرگتر

شاید بدانید که از هسته برای چرخاندن رول کاغذ استفاده می شود. در برخی از تجهیزات ، فلنج فلزی در هسته قرار می گیرد و هنگام ایجاد معامله ، کاغذ را به جلو می برد. در این موارد ، هسته بسیار حیاتی است. اما شاید ندانید که هسته نیز عاملی تعیین کننده برای قیمت رول کاغذ حرارتی 8 سانتی است.

اندازه های مختلف هسته در بازار موجود است. اگر از اندازه هسته بزرگتری در داخل رول کاغذ استفاده می کنید ، باعث کاهش طول کاغذ می شود.

به عنوان مثال ، برای رول کاغذ حرارتی 80 میلی متر در 80 میلی متر ، اگر از هسته پلاستیکی 13 میلی متر در 17 میلی متر استفاده می کنید ، طول کاغذ 60 متر است.

حتما بخوانید!
بهترین ترازو های فروشگاهی هوشمند با قابلیت های بی نظیر

در حالی که اگر از هسته کاغذی 13 میلی متر در 20 میلی متر استفاده می کنید ، طول آن فقط 58 متر است.

اگرچه پول کم تری پرداخت می کنید ، کاغذ کوتاه تری هم دریافت می کنید ، به این معنی که هنگام استفاده در چاپگر ، رسید کم تری دریافت خواهید کرد.

 

قطر یا طول کم تر در رول حرارتی کارتخوان

بیشتر کاربران نهایی وقتی از رول های کاغذ حرارتی استفاده می کنند ، توجهی به قطر کاغذ (یا طول) ندارند.

در این حالت ، بسیاری از تامین کنندگان رول کاغذ ترفندهایی را در مورد قطر (یا طول) کاغذ انجام می دهند.

برای محبوب ترین اندازه کاغذ 80 میلی متر در 80 میلی متر ، معمولا قطر رول را به طور کامل در 80 میلی متر قرار می دهند ، در حالی که برخی از تامین کنندگان آن را در 78 میلی متر می سازند.

از اختلاف 2 میلی متری غافل نشوید ، که باعث می شود کاغذ 2 متر کوتاه شود. این بدان معنا می باشد که قیمت رول کاغذ حرارتی 8 سانتی تغییری نخواهد کرد ولی هنگام استفاده در چاپگر ، رسید کم تری دریافت خواهید کرد.

 

کاغذ حرارتی ضخیم تر دستگاه پوز

بسیاری از کیفیت های مختلف کاغذ در بازار موجود است ، مانند 55 گرم ، 60 گرم ، 65 گرم و غیره. کاغذ با کیفیت متفاوت دارای ضخامت متفاوتی است که منجر به طول کاغذ متفاوت برای همان اندازه رول کاغذ می شود.

برای اندازه کاغذ حرارتی 80 میلی متر در 80 میلی متر ، ضخامت کاغذ 55 گرم 60 میلی متر است و طول کاغذ 80 متر است.

در حالی که ضخامت کاغذ 65 گرم 85 میلی متر است و طول کاغذ 55 متر می شود. یعنی اگر از کاغذ 65 گرم استفاده می کنید ، 25 متر طول کاغذ کوتاهتری خواهید داشت. در نتیجه قیمت رول کاغذ حرارتی نیز متفاوت خواهد بود.

رول حرارتی کارتخوان

 

کاغد کیفیت پایین

کاغذ حرارتی دستگاه پوز با کیفیت پایین دارای پوشش ضعیف روی سطح کاغذ حرارتی است ، که منجر به ایجاد یک تصویر مات و مبهم می شود. هنگامی که مشتریان شما رسید را دریافت می کنند ، رسید قابل خواندن نیست.

علاوه بر این ، کاغذ حرارتی با کیفیت پایین همیشه از حساسیت کمی برخوردار است. حساسیت کاغذ در هنگام انتخاب کاغذ حرارتی برای کاربرد ، عامل مهمی است.

حساسیت یک کاغذ حرارتی به درجه واکنش آن در برابر گرما (انرژی) اشاره دارد. در صورت تولید گرما و انرژی کم ، یک محصول با حساسیت بالا تصویر بهتری نسبت به یک محصول با حساسیت کم ایجاد می کند.

استفاده از کاغذ حرارتی بی کیفیت نیز برای هد چاپگر شما مضر خواهد بود و باعث می شود عمر دستگاه چاپگر بسیار کم تر شود.

به نظر می رسد خرید کاغذ حرارتی با کیفیت پایین باعث صرفه جویی در هزینه و قیمت رول کاغذ حرارتی 8 سانتی شما می شود ، اما در دراز مدت هزینه های بسیار بیشتری پرداخت می کنید.

 

هنگام خرید محصولات رول کاغذ حرارتی ، توصیه ما به شما این است:

همیشه کاغذ رول ها را از تامین کنندگان مشهور بخرید. با این روش می توانید مطمئن شوید که آن چه را که برای آن پرداخت کرده اید می گیرید.

در زمینه رول حرارتی کارتخوان ، فروشگاه بازرگانی اسپید با ارائه با کیفیت ترین کاغذ و رول های حرارتی به همراه طول و ضخامت مناسب رول ، می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد تا دیگر هیچ نگرانی جهت قیمت رول کاغذ مورد نظرتان نداشته باشید. با ما تماس بگیرید در خدمت شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *