ترازو های دیجیتال, مقالات

کاربرد ترازو آشپزخانه چیست ؟

کاربرد ترازو آشپزخانه چیست ؟
3.5/5 - (109 امتیاز)

اگر هنوز ترازو جایی در آشپزخانه شما ندارد و کاربرد ترازو آشپزخانه را نمی دانید ، پیشنهاد می کنیم تا اخر این مقاله با ما همراه باشید. شگفت آور است که چگونه دستور العمل های مختلف می توانند تحت تأثیر مقدار کمی مواد تشکیل دهنده قرار بگیرند. یک ترازو آشپزخانه می تواند در پخت و پز و آماده سازی غذا تفاوت ایجاد کند. در حالی که استفاده از لیوان های اندازه گیری قدیمی به سبک قدیمی در اکثر اندازه گیری های آشپزخانه کار می کند ، اندازه گیری وزن با ترازو دیجیتال آشپزخانه از چند جهت می تواند تغییر دهنده اصلی بازی باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با ترازو های دیجیتال آشنا کنیم.

ترازو های آشپزخانه مفیدترین و آسان ترین ابزار برای بانوان و آشپزهای حرفه ای به حساب می آیند. اگر به دنبال خرید ترازو آشپزخانه ارزان و با کیفیت هستید و می خواهید با هزینه ای معقولانه از این وسیله نهایت استفاده را ببرید با ما در ادامه همراه باشید.

بیشتر ما می دانیم که چگونه برخی از غذاهای مورد علاقه خود را طبخ دهیم. اما تا به حال توجه کرده اید که طعم همان غذا ممکن است هر بار متفاوت باشد؟

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

دلیل این امر اندازه مواد اولیه مورد استفاده برای پخت و پز می باشد. بسیاری از ما در اندازه گیری مواد اولیه دقیق نیستیم و برای هر بار پخت غذا مقدار معینی از مواد اولیه را استفاده نمی کنیم و به همین دلیل هر بار طعم غذا نیز ممکن است متفاوت باشد. برای حل این مشکل ، می توانیم از ترازو آشپزخانه دیجیتال کمک بگیریم.

گاهی نیز برای تنوع ، دستورالعمل های پخت جدید را امتحان می کنیم. بسیاری از این دستورالعمل ها از طریق کتاب های آشپزی ، تلویزیون و یا اینترنت شما را ملزم به اندازه گیری دقیق مواد برای نتیجه ای بهتر می کند.

ترازو شما کمک می کند هر بار مقدار مواد مورد استفاده برای پخت و پز را اندازه گیری کنید و بنابراین در حفظ طعم خوب به شما کمک می کند و طعم غذای شما را لذیذ تر خواهد کرد.

درصورتی که هرگز از انواع ترازوی آشپزخانه مدل جدید که دیجیتال می باشند استفاده نکرده اید ، باید به شما بگوییم که نسبت به ترازو های سنتی آنالوگ تجربه ای کاملا متفاوت است.

این نوع ترازو ها نمایشگرهای دیجیتالی دارند که در عرض چند ثانیه وزن دقیق کالا را به شما نشان خواهند داد. نمایشگرهای ترازوهای آشپزخانه دیجیتال از نوع LCD یا LED می باشند.

با استفاده از این ترازو ها می توانید مایعات ، مواد خشک و یا هر چیزی را که می خواهید از نظر وزنی برای تهیه غذا اندازه گیری کنید ، به راحتی وزن کنید.

 

تنوع ترازو آشپزخانه از نظر شکل و ساختار

از نظر شکل و ساختار ، انواع ترازوهای آشپزخانه را می‌توان به دو گروه ترازوی تخت و ترازوی کاسه‌ دار تقسیم بندی کرد. از لحاظ نوع قرارگیری ترازو آشپزخانه ، بعضی از انواع ترازوهای آشپزخانه رومیزی هستند و روی میز یا کابینت آشپزخانه قرار می گیرند که بهترین نمونه ها نیز همین مدل های رومیزی می باشند.

برخی دیگر از ترازوهای آشپزخانه دیواری می باشند و به دیوار وصل می شوند. بعضی دیگر نیز قابلیت تا شدن دارند و درون کیف یا چمدانی قرار می‌گیرند و به سادگی می‌توانید این نوع ترازو ها را از جایی به جای دیگر منتقل کنید.

از نظر جنس بدنه ، انواع ترازو آشپزخانه را می توان در دسته های شیشه‌ای ، بدنه پلاستیک و سینی شیشه ‌ای ، ، بدنه پلاستیک و سینی پلاستیکی و همینطور تمام استیل دسته بندی کرد.

اکثر ترازوهای آشپزخانه دیجیتال این قابلیت را دارند که با لمس انگشت شما روشن شده و در صورت استفاده نکردن از آن سریع خاموش شوند و باتری کم تری نیز مصرف کنند. برخی نیز وزن را به گرم و اونس به شما نشان دهند.

انواع ترازو آشپزخانه ارزان دقت اندازه‌گیری متفاوتی دارند. خطای اندازه‌گیری در برخی از مدل‌ها چند دهم است و همچنین مدل‌هایی نیز وجود دارند که تا ۵۰ گرم خطا نیز دارند.

 

کاربرد ترازو های آشپزخانه

نتایج دقیق تر در ترازو آشپزخانه چیست ؟

همه ما می دانیم که پخت و پز یک علم است و علم به اندازه گیری دقیق نیاز دارد. بیشتر اوقات، برای انجام این کار به لیوان های اندازه گیری قدیمی اعتماد می کنیم، اما اندازه گیری به تنهایی می تواند نتایج متفاوتی ایجاد کند.

بسته به نحوه اندازه گیری در لیوان های کلاسیک ، مثلا استفاده از یک فنجان آرد (که وزن آن 4.25 اونس است) می تواند به اندازه یک اونس یا بیشتر کاملا متفاوت باشد.

و اگر اندازه گیری را نادرست انجام دهید و آن را به یک دستورالعمل مشکل مانند سوفل شکلات اضافه کنید، به احتمال زیاد نتایج نادرست و در این حالت فروریخته خواهید داشت.

حتما بخوانید!
انواع مدل های ترازوی دیجیتال گرمی

بهتر است به جای اعتماد به لیوان های اندازه گیری، با ترازوی اشپزخانه حرفه ای اندازه گیری کنید. این نوع ترازو دقیق ترین اندازه گیری را برای اطمینان از بهترین پخت ممکن به شما می دهد.

دیگه دنبال قهوه فوری، کاپوچینو و نسکافه نگرد که مرکزش اینجاست!

 

پخت غذا را مدیریت کنید

هنگامی که می خواهید وزن خود را کاهش دهید یا حفظ کنید ، میزان خوردن شما به اندازه نوع غذایی که می خورید مهم است.

وعده ، همان چیزی است که در برچسب های تغذیه ای ذکر شده است و مقدار غذاییست که کارشناسان توصیه می کنند از یک ماده غذایی خاص نوش جان کنید.

به دلیل اندازه های تحریف شده امروزی، اکثر مردم واقعاً نمی دانند چه مقدار غذا می خورند. اگر تصور می کنید که یک سینه مرغ سه اونسی می خورید، اما در واقع یک تکه شش اونس می خورید، این می تواند 160 کالری اختلاف داشته باشد.

اگر می خواهید در مورد وعده های غذایی خود بیشتر مراقب باشید، ترازو های آشپزخانه راهی عالی برای ادامه مسیر شما می باشند.

با استفاده از ترازوی اشپزخانه حرفه ای ، به راحتی می توانید همه مواد غذایی را اندازه بگیرید، بنابراین می توانید به طور دقیق میزان کالری و مقدار مواد مغذی دیگر را دریافت کنید.

این یک روش عالی برای کاهش کالری است که به سادگی با برداشتن مقدار نسبتاً کمی از هر وعده غذایی که تقریبا متوجه آن نمی شوید، انجام می شود.

ترازو دیجیتال

کاربرد ترازو آشپزخانه در زمان و دردسر کم تر

به این فکر کنید که در یک دستور العمل طولانی از چند فنجان و کاسه اندازه گیری استفاده می کنید؟ احتمالاً زیاد ، درست است؟ مخصوصاً اگر با دست آن ها را می شویید!

استفاده از ترازو آشپزخانه ، نیاز به لیوان و قاشق اندازه گیری چندگانه را برطرف می کند، به این معنی که شما زمان کمتری را برای تمیز کردن صرف می کنید و وقت بیشتری را برای لذت بردن از ثمره تولید خود صرف خواهید کرد.

 

ترازو آشپزخانه چیست و چگونه کار می کند؟

به محض خرید ترازوی دیجیتال آشپزخانه ، استفاده از آن ساده است. فقط کاسه خود را روی ترازو قرار دهید (در صورتی که ترازو خودش کاسه نداشت)، آن را صفر کنید (بنابراین وزن محتویات و نه کاسه را اندازه گیری می کنید) و مواد خود را اضافه کنید.

بیشتر ترازو ها به شما این امکان را می دهند تا واحد سنجشی را انتخاب کنید که می خواهید مواد غذایی خود را در آن وزن کنید، مانند پوند، اونس یا گرم.

برخی از ترازوها دارای ماشین حساب مواد مغذی درشت هستند، که می توانید درباره غذایی که وزن می کنید برنامه ریزی کنید و سپس ترازو با توجه به وزن اندازه گیری شده مشخصات مغذی درشت غذا را نمایش می دهد.

به عنوان مثال وزن کردن سینه مرغ آسان به نظر می رسد، اما در مورد مواردی مانند پودر، مایعات، دانه ها، روغن ها یا برنج چطور؟

شما می توانید ابتدا ظرف یا کاسه ای که قرار است مواد غذایی را داخل آن قرار دهید اندازه گیری کنید و سپس همان ظرف را با محتویاتی که درون آن می ریزید اندازه بگیرید.

در نهایت تفاوت این دو وزن، وزن غذاست.

ترازو آشپزخانه خانگی

5 نکته برای استفاده صحیح از ترازو آشپزخانه

قبل از شروع صفر کنید

برای کاربرد بهتر ترازو آشپزخانه اگر از ترازوی آنالوگ (یا مکانیکی) استفاده می کنید، مهم است که قبل از قرار دادن غذا روی آن ، ترازو را صفر کنید. اکثر ترازو دیجیتال آشپزخانه به طور خودکار صفر می شوند. اگر مقیاس را صفر نکنید، اندازه گیری درستی نخواهید داشت.

 

غذا را قبل از پختن وزن کنید

روی بیشتر محصولات غذایی، اطلاعات برچسب تغذیه مربوط به نسخه خام و نپخته آن است. گوشت ها، سبزیجات و غلات بعد از فرآیند پخت، مقداری از وزن خود را از دست می دهند، اما همچنان همان مقداری چربی و کالری دارند. برای جلوگیری از مصرف تصادفی چربی و کالری اضافی، غذاها را به صورت خشک و خام وزن کنید.

ترازویی با ظرفیت مناسب و کمی بزرگ انتخاب کنید

هنگام انتخاب ترازو، بهتر است ترازویی با ظرفیت پنج پوند یا بیشتر انتخاب کنید تا ترازویی با ظرفیت فقط یک یا دو پوند.

 

اگر دقت برایتان مهم است، ترازوی دیجیتال بخرید

همان طور که می دانید ترازو های آشپزخانه دو نوع کلی دارند: آنالوگ و دیجیتال. نسخه های آنالوگ با فنر کار می کنند و هنگام افزودن موارد به ترازو، سوزن حرکت می کند. این ترازو ها به مرور زمان با فرسودگی فنرها می توانند از دقت کمتری برخوردار شوند.

نسخه های دیجیتالی از سنسور بار الکتریکی برای اندازه گیری وزن و نمایشگر کریستال مایع استفاده می کنند. اگر برای دقت دقیق وزن می کنید ، بهترین گزینه نسخه دیجیتالی است.

KITCHEN SCALE

ترازوی خود را تمیز نگه دارید

هنگام استفاده، صفحه توزین را تمیز کنید تا از تجمع باقیمانده مواد غذایی که می تواند به وزن نادرست یا باکتری های مواد غذایی قدیمی کمک کند، جلوگیری کنید.

 

معرفی چند نمونه ترازوی آشپزخانه مناسب و با کیفیت

ترازوی آشپزخانه دیجیتال Constant 14192-224B

این نوع ترازوی آشپزخانه با این که ظاهر بسیار ساده ای دارد ، اما از دوام خوب و دقت بالایی برخوردار است. وزن سبکی دارد و فضای بسیار کمی از آشپزخانه شما اشغال خواهد کرد.

کاربرد این ترازو آشپزخانه چگونه است؟ دقت این ترازو 2 گرم و حداکثر وزن اندازه گیری آن تا 20 کیلوگرم می باشد و مانیتور LCD تعبیه شده در آن ارقام را به خوبی نمایش می دهد.

ترازو آشپزخانه دیجیتال Constant 14192-224B

این ترازو قابلیت اندازه گیری در واحد های کیلوگرم ، گرم و پوند را دارد و قابلیت صفر کردن خودکار (پارسنگ) با فشار دادن کلید Tareدر این دستگاه انجام می شود. ترازو کنستانت روی یک سطح صاف بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد و در صورت استفاده نکردن از ترازو ، ترازو به صورت خودکار خاموش خواهد شد.

حتما بخوانید!
تنظیمات و دفترچه راهنما ترازو محک 15000

 

مشاهده مشخصات بیشتر ترازوی Constant 14192-224B

 

کاربرد ترازو آشپزخانه دیجیتال sh-150

این ترازو که از جنس پلاستیک است برای مصارف خانگی بسیار مناسب می باشد و فضای بسیار کمی را در آشپزخانه اشغال می کند. ترازو آشپزخانه دیجیتال sh-150 دقت بالای 1 گرم دارد و ظرفیت توزین آن 10 کیلو گرم است.

یک کاسه برای قرار دادن راحت موادی که در آشپزخانه می خواهید اندازه گیری کنید در ترازویsh-150 تعبیه شده است.  این ترازو به دلیل بهره بردن از صفحه نمایش LCD ، دوام و کیفیت بالا ، زیبایی ساخت ، عمر طولانی و کم مصرف بودن یکی از محصولات پرطرفدار و پر فروش در فروشگاه بازرگانی اسپید به حساب می آید.

ترازو آشپزخانه دیجیتال SH-150

برای روشن کردن این ترازو فقط به دو باطری قلمی نیاز دارید، کارکردن با آن بسیار آسان است و توانایی اندازه گیری چند واحد از جمله KG ، LB  ، G و OZ را دارد.

 

مشاهده مشخصات بیشتر ترازوی SH-150

 

ترازوی آشپزخانه پارچی Constant 14192-141B

این ترازوی اشپزخانه حرفه ای که محصول شرکت کنستانت می باشد ، وسیله ای برای اندازه گیری ، وزن کردن و نگه داری مواد غذایی و همین طور مایعات از جمله روغن ، شیر ، آب و… است. این ترازو پارچی کنستانت ، ترازویی با ظرفیت توزین 5 کیلوگرم و همچنین دقت 1 گرم می باشد.

کاربرد این ترازو آشپزخانه دقیقا شبیه به یک پارچ می باشد و طراحی آن بسیار ویژه و کاربردی است. درجه ها روی بدنه ترازو 4 واحد اندازه گیری گرم ، کیلوگرم ، اونس و پوند را نشان می دهد.

ترازو پارچی Constant 14192-141B

این دستگاه ترازو دارای درپوش است و درپوش آن قابل شست و شو و جدا شدن می باشد. از یک نمایشگر ال سی دی برخوردار است و با تمهید خاصی روی دسته پارچ قرار گرفته است. در شرایطی که وزنی بالاتر از 5 کیلوگرم وارد پارچ شود ، نمایشگر به شما هشدار خواهد داد.

 

مشاهده مشخصات بیشتر ترازوی Constant 14192-141B

 

 

ترازو آشپزخانه دیجیتال استیل Kinlee EK15B

این ترازوی آشپزخانه که ساخت کشور چین می باشد ، کاسه ای ضد زنگ تمام استیل دارد که برای توزین مواد غذایی شامل حبوبات ، سبزیجات ، میوه ، آرد و… مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به راحتی می توانید کاسه آن را از روی ترازو برداشته و بشویید.

ترازو آشپزخانه Kinlee EK15B چیست؟ ترازو آشپزخانه Kinlee EK15B به شما این قابلیت را می دهد تا واحد سنجشی که می خواهید مواد غذایی خود را در آن وزن کنید از جمله پوند ، اونس و گرم را به دلخواه خودتان انتخاب کنید.

این ترازو توانایی توزین اقلام تا 5 کیلوگرم را با دقت اندازه گیری 1 گرم دارد. 2 عدد باتری قلمی 1.5 ولت منبع تغذیه این ترازو می باشد که در محفظه پشت دستگاه تعبیه شده است.

ترازو آشپزخانه دیجیتال استیل Kinlee EK15B

این دستگاه ترازو نمایشگری دیجیتالی از نوع LCD برای نمایش وزن اندازه گیری شده به همراه یک کلید کنترلی برای روشن کردن و انجام تنظیمات وسیله همچون وزن کشی مجموع نیز دارد.

برای این که از قابلیت وزن کشی پشت سر هم مواد در این ترازوی اشپزخانه حرفه ای استفاده کنید ، کافی است بعد از روشن کردن ترازو و نمایان شدن عدد صفر ، ظرف خالی را روی صفحه ترازو بگذارید و کلید Tare را انتخاب کنید تا وزن ظرف صفر شود. در این حالت می توانید مواد غذایی را پشت سر هم اضافه کنید.

 

مشاهده مشخصات بیشتر ترازوی Kinlee EK15B

 

ترازوی آشپزخانه دیجیتال TS500

این ترازوی آشپزخانه ، ترازویی گرمی به حساب می آید که ظرفیت توزین آن برابر با 30 کیلو گرم و دقت آن 1 گرم می باشد. استفاده از این ترازو بسیار آسان است و با باتری کار می کند. سینی که برای این ترازو تعبیه شده را می توانید جهت تمیز کردن از ترازو جدا کنید.

ترازو دیجیتال TS500

یک صفحه نمایش LCD در این ترازو تعبیه شده است و بدنه اصلی آن از پلاستیک فشرده شده ABS طراحی و ساخته شده است تا مقاومت کافی داشته باشد.

امکاناتی از جمله امکان انتخاب واحد توزین گرم , کیلوگرم , اونس , پوند و داشتن پارسنگ برای وزن کشی خالص مواد  و خاموش شدن خودکار ویژگی ‌هاییست که این ترازو آشپرخانه دارد.

 

مشاهده مشخصات بیشتر ترازوی TS500

 

ترازو آشپزخانه دیجیتال sh-125

این ترازو بسیار جمع و جور است و فضای کمی را اشغال می کند. برای این ترازو صفحه نمایشی از نوع LCD طراحی شده است و جنس آن از نوع پلاستیک می باشد. یک کاسه برای قرار دادن راحت مواد غذایی که می خواهید اندازه گیری کنید ، برای آن تعبیه شده است.

ترازو آشپزخانه دیجیتال sh-125

این ترازوی اشپزخانه حرفه ای به این دلیل که دقت بالایی دارد و دقت آن در 1 گرم است ، برای کسانی رژیم غذایی دقیقی دارند و می خواهند مواد غذایی را با دقت مصرف کنند ، گزینه ای بسیار مناسب است و می تواند تا 7 کیلوگرم را اندازه گیری کند.

ترازو Sh-125 چند واحد اندازه گیری از جمله KG ، LB ، G ، OZ دارد. همچنین بعد از 1 دقیقه کار نکردن به صورت اتومات خاموش خواهد شد.

 

مشاهده مشخصات بیشتر ترازوی sh-125

امیدواریم بعد از خواندن این مقاله متوجه شده باشید که ترازو آشپزخانه چیست و کاربرد آن چگونه است. برای راهنمایی بیشتر از همکاران مجموعه فروشگاه بازرگانی اسپید ، می توانید از بخش تماس با ما سایت با همکاران ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *