آموزش ترازو, مقالات

چگونه باتری ترازو را شارژ کنیم ؟

چگونه باتری ترازو را شارژ کنیم ؟
5/5 - (1 امتیاز)

ترازو فروشگاهی و ترازو صنعتی علاوه بر این که به دو شاخه برق متصل می شوند و جریان مورد نیاز در حین کار را دریافت می کنند، دارای باتری های قدرتمندی نیز هستند. با قطع جریان برق، ترازوی دیجیتال خاموش می شود، اما در این زمان وجود باتری ها می تواند تامین کننده انرژی مورد نیاز دستگاه باشد. به عبارت دیگر، وجود باتری با کیفیت در انواع ترازو های فروشگاهی و صنعتی، قطعی جریان برق را جبران می کند. باتری ها دارای عمر مفید، در حدود دو سال هستند. در این محدوده زمانی، بار ها و بار ها لازم است که باتری را تغذیه کنید و حال این سوال مهم پیش می آید که چگونه باتری ترازو را شارژ کنیم؟

ترازو های اشپزخانه و خانگی از باتری های سکه ای و نیم قلم یا قلمی استفاده می کنند که با تعویض آن ها می توانید مجددا از ترازوی خود استفاده کنید.

همان طور که اشاره کردیم، ترازو های صنعتی و فروشگاهی نیز دارای باتری پشتیبان داخلی هستند تا در زمان قطع جریان برقف بتوانند همچنان به کار خود ادامه بدهند. به این ترتیب، کاربران می توانند، حداقل تا 4 ساعت از ترازو استفاده کنند، بدون اینکه نیاز به برق شهری داشته باشند.

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

توجه داشته باشید که روند شارژ باتری به صورت خودکار انجام می گیرد و کاربر در انجام این عملیات، نقشی ندارد. همچنین، عملیات مربوط به استفاده از برق شهری و سوئیچ نمودن روی باطری ترازو، زمانی که جریان برق قطع می شود، همگی بدون دخالت کاربر و کاملا خودکار، انجام می گیرند. وقتی باطری ترازو دیجیتال در حال استفاده باشد، بر روی نمایشگر دستگاه، یک چراغ را مشاهده خواهید کرد که در حالت روشن است.

اگرچه باتری ترازو دیجیتال و مدار الکترونیک مربوطه به نحوی ساخته شده ­اند که شما را از عملیات سرویس و نگه داری بی نیاز می کند اما به هر حال، رعایت برخی نکات، باعث افزایش عمر مفید باتری می شود. در نتیجه می توایند برای مدت زمان طولانی تری از ترازو در شرایط قطعی جریان برق شهری استفاده نمایید.

 

نکات مهم جهت طول عمر باتری

وقتی از تراوز فروشگاهی استفاده می کنید، حتما اطمینان خاطر پیدا کنید که سیستم به پریز برق شهری متصل باشد.

زمانی که جریان برق شهری قطع است، به هیچ وجه، ترازو را بدون نیاز به استفاده، روشن نگذارید. کلید روشن خاموش روی صفحه کلید را فشار دهید تا دستگاه خاموش شود.

با توجه به این که، حتی در زمان خاموش بودن دستگاه نیز، عملیات شارژ باطری انجام می گیرد، تا حد امکان دو شاخه آن را از پریز بیرون نیاورید.

حتما بخوانید!
حرکات ورزشی مناسب جهت تناسب اندام در منزل

نکات مهم جهت طول عمر باتری

هر بار که از باتری ترازو استفاده می کنید؛ اجازه بدهید به طور کامل شارژ شود. کافیست سیستم را به دو شاخه برق شهری متصل نمایید. بهتر است این کار را بین هر دو بار متوالی استفاده از باتری انجام بدهید.

تا حد امکان سعی کنید، باتری ترازو فروشگاهی و صنعتی را در فواصل زمانی مختلف استفاده کنید. اگر برای مدت زمان طولانی از باتری استفاده نشود، عمر بهینه آن کاهش پیدا می کند. حتی اگر به ندرت با قطعی جریان برق شهری مواجه می شوید، بهتر است حداقل، هفته ای یک بار دستگاه را از برق جدا نموده و اجزه بدهید با باتری کار کند. پس از خالی شدن کامل باتری، مجدد آن را شارژ کنید.

 

باتری ترازو تا چقدر شارژ نگه می دارد؟

امکانات و همچنین نوع نمایشگر ترازو، دو فاکتور اصلی هستند که در مدت زمان نگه داشتن شارژ باتری، نقش اساسی ایفا می کنند. البته کیفیت باتری نیز بسیار مهم است. ترازو های فروشگاهی با 2 مدل نمایشگر LED و LCD طراحی و روانه بازار می شوند. در مدل های LED ترازو برای مدت زمان کم تری می تواند از باتری استفاده کند. به این دلیل که در مقایسه با مدل هایی که با نمایشگر LCD طراحی می شوند، به هنگام وزن کالا، انرژی بیشتری مصرف می کنند. در نتیجه،  باتری ترازو زود تر خالی می شود. علاوه بر این، باتری انواع ترازو های فروشگاهی که از قابلیت وای فای پشتیبانی می کنند، زودتر خالی می شوند و نیاز به شارژ مجدد پیدا خواهند کرد.

چگونه باتری ترازو را شارژ کنیم

نتیجه گیری

چگونه باتری ترازو را شارژ کنیم ؟ برا این کار لازم نیست هیچ کاری انجام بدهید. باتری ترازو های فروشگاهی و صنعتی به طور خودکار شارژ می شود. این در حالی است که کلیه عملیات استفاده از برق شهر و یا سوئیچ نمودن روی باطری ترازو نیز کاملا خودکار و بدون دخالت کاربر، انجام خواهد گرفت. در صورتی که هر سوالی در زمینه باتری ترازو داشتید و یا اینکه باتری ترازوی شما نیاز به تعمیر داشت کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را به صورت کامل در این زمینه راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *