آموزش ترازو, مقالات

چرا ترازو اشتباه نشان میدهد؟ رفع خطای ترازوهای خانگی

چرا ترازو اشتباه نشان میدهد؟ رفع خطای ترازوهای خانگی
3/5 - (4 امتیاز)

اهمیت وجود ترازو های خانگی در منزل به خصوص برای پیگیری تناسب اندام غیر قابل انکار است. می توان، ترازو های خانگی را به عنوان ابزار ضروری در هر خانه ای به حساب آورد. شاید به این دلیل که توجه به تناسب اندام نسبت به گذشته بسیار مهم شده است و افراد ترجیح می دهند، وزنی ایده ال داشته باشند. از این رو به طور مرتب خود را وزن می کنند تا در جریان روند کاهش یا افزایش وزن خود، قرار بگیرند. مطمئنا رسیدن به وزن مناسب زمانی ممکن خواهد بود که به طور دقیق از وزن خود آگاه باشید و آن را کنترل کنید. ترازو های خانگی بهترین وسیله ای هستند که به شما کمک می کنند به طور مرتب، وزن خود را نظارت کنید و کاهش وزن قابل توجهی داشته باشند. احتمالا برای شما پیش آمده که در هنگام توزین خود با ترازوی وزن کشی دوست تان، متوجه عددی مغایر با مقدار به دست آمده از ترازوی خانگی خود شده باشید. حال، یک سوال مهم وجود دارد، اینکه چرا ترازو اشتباه نشان میدهد؟ به عبارت دیگر، خطای اندازه گیری ترازوی خانگی چقدر است؟

در راستای استفاده از ترازو های خانگی، توجه به این نکته حائز اهمیت است که این نوع ابزار های اندازه گیری وزن، حدود ۱٪ خطا دارند. به این معنی که تا حدود ۱کیلوگرم، تفاوت وزن را نشان می دهند.

جالب است بدانید که در بین انواع ترازو های وزن کشی، فقط باسکول های باشگاهی هستند که بسیار دقیق عمل می کنند. به طور مثال؛ اگر وزن دقیق شما از طریق باسکول باشگاهی به مقدار ۶۰ کیلوگرم نشان داده شود، این احتمال وجود دارد که ترازوی خانگی وزن شما را 1 کیولگرم بیشتر ( در حدود ۶۱ کیلوگرم) نشان دهد. حال اگر، وزن خود را از طریق ترازوی دوست تان اندازه گیری کنید، احتمالا متوجه می شوید که با حدود ۱ کیلوگرم خطا ، وزن معادل ۵۹ کیلوگرم را نمایش می دهد. در نتیجه این چنین به نظر می رسد که ترازوی شما ۲ کیلو (61-59=2) خطا دارد. اما به واقع، چنین چیزی واقعیت ندارد.

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

 

چرا ترازو اشتباه نشان میدهد؟ شاید ترازو نیاز به کالیبره داشته باشد!

لازم به ذکر است که با هر حرکت ترازو‌ های خانگی دیجیتال، باید آن را مجددا کالیبره (تنظیم) نمایید. اهمیت انجام این کار، به این دلیل است که  بخش ‌های داخلی ترازو ریست شود و در عین حال، ترازو با پیدا کردن صفر درست، وزن دقیق اجسام را نشان دهد.

حتما بخوانید!
مرکز فروش انواع رول حرارتی ایرانی با کیفیت

در غیر این صورت، تنظیمات ترازو به هم می خورد و نوساناتی در وزن ‌شما رخ می دهد. توجه داشته باشید که جا به ‌جا کردن ترازو، به طور قابل توجهی بر دقت دستگاه تاثیر می گذارد. در هنگام وزن کردن خود، حتما دستگاه را خاموش و سپس روشن کنید. به منظور کالیبره کردن ترازو، انجام مراحل زیر الزامی می باشد:

  • قرار دادن ترازو بر روی سطح سخت و محکم
  • فشار وارد کردن به ترازو با یک پا، به این دلیل که روی ترازو، عددی نمایش داده شود.
  • نمایشگر ترازو را خاموش کنید.

با انجام اقدامات فوق، ترازوی شما کالیبره شده ‌است و به طور دقیق وزن شما را نشان می دهد.

چرا ترازو اشتباه نشان میدهد؟ شاید ترازو نیاز به کالیبره داشته باشد!

چرا ترازو اشتباه نشان میدهد؟ شاید ترازو را روی فرش قرار داده اید!

چرا ترازو اشتباه نشان میدهد؟ دقت داشته باشید که محل قرار گیری ترازو‌ های خانگی دیجیتال، باید محکم و صاف باشد. در غیر این صورت دقت دستگاه کاهش پیدا می کند. به طور مثال؛ اگر دستگاه شما بر روی فرش یا محل نامناسب قرار بگیرد، دقت بالایی نخواهد داشت. بهترین سطوح برای نصب ترازو های خانگی، عبارتند از سرامیک، موزاییک، چوب سخت و بتن.

 

بدون حرکت بایستید و تا ۳ بشمارید!

برای اینکه، وزن شما به طور دقیق و بدون خطا نمایش داده شود، به مدت 3 ثانیه ثابت و بی حرکت بر روی ترازو بایستید. جابه‌جا شدن و تکان‌خوردن روی ترازو های خانگی، دقت دستگاه را پایین می آورند.

 

مواردی که می تواند به شما در وزن کردن صحیح کمک کند

  • بهترین زمان برای وزن گیری، صبح ها بعد از رفتن به دستشویی است.
  • در هنگام وزن کشی با ترازو های خانگی، لباس کم تری بپوشید.
  • دقت داشته باشید که شب ها به دلیل از دست دادن آب بدن، وزن شما با عدد کمتری نمایش داده می شود.
  • از قرار دادن ترازو در مسیر باد کولر یا پنکه اجتناب کنید.
  • محل قرار گیری ترازو باید بدون موکت و فرش و همینطور سخت و یکنواخت باشد. مقیاس لرزان یا کج باعث می شود که دقت دستگاه کاهش پیدا کند.
  • در هنگام ایستادن بر روی ترازو، تعادل خود را حفظ کنید و ثابت بمانید.
  • اگر یکی از اعضای خانواده شما بیش از ۱۵۰ کیلو وزن دارد، سعی کنید دستگاهی را خریداری نمایید که ظرفیت وزن کشی این مقدار را داشته باشد.
  • ترازو های خانگی مدرن امروزی از قابلیت اندازه گیری شاخص سلامت ، برخوردار هستند.
  • در صورتی که از ترازوی خانگی با قابلیت اندازه گیری چربی بدن استفاده می کنید، حتما لازم است که با پای برهنه بر روی آن بایستید.
حتما بخوانید!
ترازو فروشگاهی بارکد زن + معرفی انواع مدل ها

مواردی که می تواند به شما در وزن کردن صحیح کمک کند

چرا ترازو اشتباه نشان میدهد؟ شاید خراب شده است و نیاز به تعمیر دارد

وسایل دیجیتالی و الکترونیکی با گذر زمان و به دلیل استفاده های مکرر، خراب می شوند و نیاز به تعمیر پیدا می کنند. ترازو های وزن کشی و ترازو های آشپزخانه نیز از این قضیه مستثنی نیستند و ممکن است به تعمیرات تخصصی، نیاز پیدا کنند.

اگر پس از برطرف کردن موارد ذکر شده باز هم نمی دانید که چرا ترازو اشتباه نشان میدهد ، برای دریافت خدمات تخصصی تعمیر ترازوی دیجیتال می توانید به مجموعه بازرگانی اسپید مراجعه کرده و از کارشناسان مجموعه بخواهید تا مشکل دستگاه شما را برطرف کنند. با خیال آسوده و راحت تعمیرات ترازوی خانگی خود را به کارشناسان ما تحویل داده و بالاترین سطح کیفیت خدمات را دریافت نمایید. کافیست با ما تماس بگیرید. شماره های تماس ما : 07132335030 – 07132308445

2 نظر در “چرا ترازو اشتباه نشان میدهد؟ رفع خطای ترازوهای خانگی

  1. ژیوان زارعی گفت:

    سلام وقت بخیر. ممنون از راهنمایی‌هایتان
    ببخشید ما یک ترازوی وزن کشی شیشه ای داریم و از چند روز پیش وزن رو نمایش نمیداد تول فکر کردیم که باتری دستگاه تمام شده ‌‌باتری رو عوض کردم اما بعد از تعویض باتری با ضربه پای یواش عدد صفر اولین نمایش داده میشه اما وقتی روی اون قرار میگیری وزن رو‌نمایش نمیدهد. میخواستم راهنمایی بفرمایید که علت چیست. سپاسگزارم

  2. Fj گفت:

    سلام سطح ناصاف تا چند کیلو وزن و خطا نشون میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *