تجهیزات فروشگاهی, مقالات

کیوسک سفارش گیر یا کیوسک ثبت سفارش چیست و چه مزایایی دارد؟

کیوسک سفارش گیر
4.5/5 - (4 امتیاز)

در چند سال گذشته ، کیوسک سفارش گیر یا کیوسک خود سفارش دهنده به یکی از اصلی ترین کالاهای فست فود و  فروشگاه های زنجیره ای سریع در سراسر جهان تبدیل شده اند.

اما در حالی که McDonald’s و Paneras در جهان پیشتاز این عرصه بودند ، رستوران های مستقل در اتخاذ این نوع فناوری بسیار مردد و کند هستند.

اکنون، بیماری همه گیر کرونا کووید 19 تفکر رستوران های مستقل در مورد کیوسک خود سفارش دهنده را کاملاً تغییر داده است.

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

آنچه روزگاری به عنوان فناوری پرهزینه و غیرشخصی دیده می شد ، اکنون به عنوان روشی مقرون به صرفه برای کاهش تماس چهره به چهره و ایمن نگه داشتن مشتریان از شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

حتی در رستوران های تمام سرویس که شاید این کیوسک ها به نظر طبیعی نیایند ، از این فناوری برای ساده سازی سفارشات بیرون بر و کاهش تماس رو در رو با افراد استفاده می کنند.

و ایمنی تنها مزیت آن ها نیست. کیوسک های سفارش گیر همچنین به رستوران ها کمک کرده است تا زمان انتظار را کاهش دهند و دقت سفارش را بهبود ببخشند ، مزایایی که تقریباً هر رستورانی می تواند از آن بهره مند شود.

 

کیوسک سفارش گیر  چیست؟

همانطور که از نام آن حدس زده اید ، یک کیوسک خود سفارش دهنده به مشتریان این قدرت را می دهد که خودشان سفارش دهند و هزینه های خود را پرداخت کنند.

نوعی ماشین فروش پیچیده ، اما برای وعده های غذایی.

این سیستم ها معمولاً از یک صفحه لمسی (اغلب یک رایانه لوحی) مجهز به یک رابط دیجیتالی آسان برای استفاده تشکیل می شوند.

کیوسک تسویه و خود سقارش

این صفحه منوی رستوران را نمایش می دهد و مشتریان را از طریق مراحل سفارش ( وعده های غذایی، پرداخت و دریافت فیش ) راهنمایی می کند.

همانطور که مشتری سفارش خود را ایجاد می کند ، کیوسک همچنین می تواند درخواست هایی را با تبلیغات مختلف یا اصلاح کننده های منو نمایش دهد که شاید مشتریان در مورد آن چیز دیگری نمی دانسته اند.

 

چرا کیوسک سفارش گیر در حال افزایش است؟

همانطور که گفته شد ، کیوسک های خود سفارش خیلی جدید نیستند.

قبل از همه گیری ، بسیاری از رستوران های بزرگ زنجیره ای قبلا کیوسک های خود سفارش دهنده را به رستوران های خود اضافه کرده بودند و به سرعت با این فناوری موفق شدند.

مک دونالد گزارش داد رستوران هایی زیرمجموعه اش که کیوسک معرفی کرده اند به طور متوسط ​​5 تا 6 درصد افزایش فروش داشته اند.

هنگامی که فروشگاه Chili’s کیوسک خود سفارش دهنده را به میزهای خود اضافه کرد ، این زنجیره با افزایش چشمگیر 20 درصدی فروش دسر روبرو شد.

دلیل افزایش فروش عمدتا به تغییر در رفتار مشتری برمی گردد.

مشتریان به سهولت و سرعت سفارشات آنلاین عادت کرده اند و هنگام مراجعه حضوری به یک رستوران ، به طور فزاینده ای از سطح کنترل ، انتخاب و شخصی سازی لذت میبرند.

دیگه دنبال قهوه فوری، کاپوچینو و نسکافه نگرد که مرکزش اینجاست!

کیوسک های رستوران به طور خاص برای ارائه تجربه سفارش سریعتر و شخصی تر طراحی شده اند و آنها را کاملاً مناسب برای پاسخگویی به انتظارات متغیر مشتریان ساخته اند.

و این فقط نسل جدید آشنا با فناوری نیستند که به دنبال کنترل بیشتر بر تجربه غذا خوری خود هستند.

مطالعه انجام شده توسط Tillster نشان داد مشتریان در هر سنی مشتاق استفاده از کیوسک های خود سفارش دهنده هستند.

در حقیقت ، 65٪ از این مشتریان اظهار داشتند که در صورت ارائه کیوسک های سلف سرویس ، بیشتر اوقات به رستوران مراجعه می کنند و 30٪ از مشتریان اظهار داشتند که اگر خطوط از نظر طول برابر باشند ، ترجیح می دهند از کیوسک سفارش گیر در مقابل صندوقدار استفاده کنند.

حتما بخوانید!
مرکز فروش انواع ترازو دیجیتال و ارسال به سراسر کشور

در حالی که رستوران ها و مشتریان سر گرم آشنا شدن برای سفارش در کیوسک ها بودند ، بیماری همه گیر کووید 19 به دلیل بسیاری از مزایای ایمنی آن باعث محبوبیت بیشتر این فناوری شد.

کیوسک خود سفارش دهنده

کیوسک های خود سفارش می توانند به رستوران ها کمک کنند تا فاصله اجتماعی را ارتقا دهند زیرا به مشتریان اجازه می دهد غذای خود را انتخاب کنند ، سفارش خود را ثبت کنند و حتی هزینه پرداخت کنند.

همه این ها بدون تعامل با کارکنان رستوران انجام می گیرد. به عنوان مثال، زنجیره آب میوه و اسموتی Pure Green مستقر در نیویورک از ترکیبی از منوها و کیوسک های کد QR برای کاهش تماس چهره به چهره در مکان های خود و بهبود کارایی فروشگاه استفاده می کند.

اگرچه کیوسک ثبت سفارش هنوز مشکل لمس شدن زیاد را دارد ولی ضد عفونی کردن اکثر طرح های مدرن کیوسک به راحتی امکان پذیر است و حتی می توان دستمال مرطوب یا ژل های ضدعفونی کننده ای را برای مشتریان قبل از استفاده و بعد از استفاده از صفحات قرار داد.

برخی از ارائه دهندگان کیوسک حتی برای ایمن سازی فناوری برای دوره 19 COVID شروع به توسعه کیوسک های بدون لمس کرده اند.

 

5 مزیت کیوسک ثبت سفارش برای رستوران ها

واضح است که کیوسک های خود سفارش دهنده در حال افزایش محبوبیت هستند و این بی دلیل نیست.

در زیر، ما به پنج مزیت بزرگ کیوسک برای رستوران ها میپردازیم:

 

فروش را افزایش می دهد

شاید بزرگترین مزیت کیوسک های خود سفارش دهنده تأثیر در تعداد سفارش باشد.

به جای اینکه به کارمندان خود برای برجسته کردن موارد حاشیه زیاد و موارد اضافی گران قیمت اعتماد کنید ، کیوسک سفارش گیر می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

با داشتن یک کیوسک ثبت سفارش ، گزینه ای برای فشار دادن درخواست های افزایشی هدفمند و بصری وجود دارد زیرا مشتری ها خودشان در حال ساخت سفارشات خود هستند.

این کار می تواند شامل تبلیغات ویژه مانند معاملات یکی بخر دوتا و همچنین شامل تاکتیک های استراتژیک افزایشی مانند افزودن مواد اضافی با هزینه اضافی یا ساخت یک وعده غذایی ترکیبی باشد.

کیوسک فروشگاهی خود سفارش

هنگامی که گزارش پوز خود را بررسی می کنید با دیدن تأثیری که این موارد کوچک اضافه می کنند ، کاملاً متعجب خواهید شد.

فروشگاه Taco Bell 20 درصد درآمد بیشتر در سفارشات دیجیتال در مقایسه با آنچه که توسط صندوقداران انسانی گرفته شده کسب کرده است.

در مورد مک دونالد و زنجیره های آن دریافتند که مشتریان هنگام استفاده از کیوسک حدود یک دلار بیشتر برای هر سفارش خرج می کنند و در نتیجه 30٪ در اندازه متوسط ​​چک افزایش می یابد.

مک دونالد همچنین دریافت که 20٪ از مشتریانی که در ابتدا نوشیدنی سفارش نمی دادند ، وقتی آن را از طریق کیوسک عرضه می کردند، آن را می خریدند و با همه اینها پول بسیار بیشتری در جیب شما اضافه می شود.

 

زمان انتظار را کاهش می دهد

یکی دیگر از مزایای بارز کیوسک سفارش گیر سرعت بخشیدن به فرایند سفارش است.

بپذیریم که مشتریان گرسنه از انتظار در صف های طولانی متنفر هستند ، به خصوص در همه گیر شدن بیماری کرونا که ممکن است مشتری از ماندن در کنار دیگران برای مدت طولانی احساس اضطراب کند.

در حقیقت، یک مطالعه توسط تیلستر نشان داد که اگر صف سفارش به صندوقدار بیش از 5 نفر باشد، 75٪ از مشتریان ترجیح می دهند از کیوسک سلف سرویس سفارش دهند و اگر در صف 10 نفر باشند 91 درصد عظیم می گویند که ترجیح می دهند از کیوسک رستوران سفارش دهند.

یک کیوسک خود سفارش می تواند به شما کمک کند تا به مشتری ها اجازه دهید سفارش خود را بسازند ، آن را به آشپزخانه بفرستند و هزینه آن را پرداخت کنند، فقط با چند ضربه.

سپس مشتریان می توانند از خط خارج شده و منتظر بمانند تا سفارش آنها آماده شود.

کیوسک خود سفارش دهنده زمان سفارش را تقریباً 40٪ کاهش می دهد. برخی از رستوران ها ، مانند یکی از مکان های Moe’s Southwest Grill در پیتزبورگ ، به دلیل کارایی عملیاتی که با سفارش سریعتر و خطوط کوتاه تر ارائه می شود ، فقط فروشگاه های کیوسک را راه اندازی کرده اند.

و البته ، تمام وقت صرفه جویی شده در صف ایستادن به معنای زمان کمتری است که مشتریان و کارکنان در معرض خطر انتقال ویروس کرونا قرار دارند.

حتما بخوانید!
ترازو یا باسکول؟ کدام برای کسب و کار من بهتر است ؟

 

کیوسک ثبت سفارش دقت سفارش را افزایش دهید

با انتخاب و ارسال سفارشات توسط مشتریان ، خطای سفارشات به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

کیوسک با منوی تصویری در کاهش ارتباطات نادرست بسیار ارزشمند است زیرا مشتریان شما دقیقاً می دانند چه چیزی را سفارش می دهند ، بنابراین از مکالمات “این چیزی نیست که من سفارش داده ام” جلوگیری می کند.

با افزایش دقت سفارش ، آشپزخانه شما در تهیه یک سفارش اشتباه اتلاف وقت نمی کند.

به نوبه خود ، مجبور نیستید با شکایات خشمگین مشتری یا بررسی های منفی آنلاین روبرو شوید.

افزایش دقت سفارش به ویژه برای رستوران ها در پی کووید 19 از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا نقاط تعامل بسیار کمی با مشتری وجود دارد.

کیوسک برای رستوران

صرفه جویی در هزینه کار

کارمندانی که قبلاً به صورت دستی سفارش می گرفتند ، می توانند به کارهای دیگری که باعث افزایش فروش و بهبود تجربه مشتری می شوند، منصوب شوند.

این امر به ویژه در حال حاضر، در طی بیماری همه گیر کووید 19 بسیار ارزشمند است ، زیرا این کارکنان می توانند برای تمیز کردن یا هدایت جریان ترافیک در رستوران شما ، به کار گرفته شوند.

این نوع کارکنان انعطاف پذیر نه تنها باعث بهبود بهره وری می شوند ، بلکه می توانند به طور کلی به کاهش هزینه های کار شما کمک کنند.

اگرچه کیوسک سفارش گیر نمی تواند جایگزین همه کارگران رستوران شوند (و نباید) ، این ممکن است بدان معنی باشد که شما در شیفت های شلوغ به کارگران کمتری نیاز دارید.

 

کارکنان و مشتریان را ایمن نگه دارید

به دنبال بیماری همه گیر کووید 19 ، شاید بزرگترین مزیت کیوسک های خود سفارش دهنده این است که آنها می توانند با کاهش تعاملات افراد ، مشتریان و کارکنان را ایمن نگه دارند.

طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، کووید 19به طور عمده در میان افرادی که در تماس نزدیک هستند (در فاصله حدود 6 فوت از یکدیگر) بیشتر گسترش می یابد.

این بدان معناست که مشتریانی که مستقیما به کارمندان در پیشخوان یا میز آنها سفارش می دهند ، می تواند یک فعالیت خطرناک باشد.

فناوری Self Service مانند کیوسک های رستوران با دادن قدرت به مهمانان برای سفارش و پرداخت هزینه وعده های غذایی خود ، راه حل طبیعی برای این معضل ارائه می دهد.

چه کیوسک در جلوی رستوران شما قرار گیرد و چه مستقیماً روی هر میز ، یک کیوسک به مشتری این امکان را می دهد تا سفارش خود را ثبت کند و آن سفارشات را مستقیما به آشپزخانه بفرستد بدون اینکه تعامل شخصی با کارمندان داشته باشد.

 

هنگام خرید کیوسک ثبت سفارش به دنبال چه چیزی باشید؟

اگرچه واضح است که کیوسک ها مزایای بسیاری را برای رستوران ها و مشتریان آنها فراهم می کنند ، خرید یکی از آنها آنطور که به نظر می رسد ساده نیست.

مزایای کیوسک سفارش

اگر به دنبال کیوسک های خود سفارش دهنده هستید ، چند ویژگی اصلی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید:

  • منو

کیوسک سفارش گیر رستوران شما باید به شما امکان ایجاد یک منوی جذاب بصری با عکس های هر مورد را بدهد و به شما این امکان را بدهد تا مشتریان برای مشاهده توضیحات یا لیست مواد تشکیل دهنده ، روی گزینه های مختلف منو کلیک کنند.

  • اعلانات منو

به دنبال نرم افزار کیوسکی باشید که به شما امکان می دهد فرمان های فروش و اصلاح کننده های منو را به راحتی اضافه کنید.

  • مشتری مداری و وفاداری

به دنبال راه حل های یکپارچه مشتری مداری باشید که بتواند اطلاعات مشتری را ذخیره کند و آنها را برای سفارشات آینده یا ابتکارات بازاریابی ذخیره کند.

  • اعلان های مشتری

با استفاده از سیستمی که می تواند مشتریان را در هنگام آماده شدن سفارشات یا از طریق صفحه نمایش های جداگانه یا با ارسال مستقیم متن یا ایمیل به دستگاه تلفن همراه خود هشدار دهد ، کارایی را بهبود ببخشید.

تردیدی نیست که کیوسک خود سفارش دهنده نیاز به مقداری سرمایه گذاری اولیه دارد که به مروز زمان با تاثیر فراوان در فروش جبران می شود.

حتی پس از فروپاشی بیماری همه گیر کووید 19 ، انتظار می رود که کیوسک های خود سفارش دهنده به لطف مزایای زیادی که به مشتریان و رستوران داران می دهند، محبوبیت بیشتری داشته باشند.

پیشنهاد بازرگانی اسپید به شما :

با استفاده از کیوسک سفارش گیر و تسویه Bayamax که پوز بانکی هم روی آن قرار می گیرد می توان فرآیند سفارشگیری و انتخاب غذا را آسانتر و جذابتر نمود.

کیوسک سفارش دهنده bayamax

جهت مشاهده جزییات بیشتر و سفارش این محصول روی این لینک کلیک کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *